Klacht Efteling: slechte manier van afhandeling kaarten ivm sluiting corona

MaxKlacht

2 x Verjaardagsticket € 66,00
1 x Parkeerticket € 12,50
Totaal betaald € 78,50
Gereserveerd voor dinsdag 28 december 2021
Maar toen kwam de quarantaine en werd dit allemaal afgelast.
Eind Januari kon de Efteling weer bezoekers ontvangen.
Vanwege mijn beperkte tijd keek ik pas op 14 maart hoe het geregeld was.
Ik las dat de verjaardagkaartjes parkeerkaart tot 8 maart geldig waren.
Een zeer onredelijke termijn.
Het liefst had ik eind december toen meteen mijn geld terug gehad.
Maar er werd mede gedeeld dat deze kaartjes nog geldig zouden zijn na de corona zonder direct een geldigheidsdatum te geven.
Nu blijkt dat voor de verjaardagskaartjes deze maar een 5 tal weken na de opening eind januari geldig is.
Zo snel kan ik niet direct een uitje plannen naar de Efteling.
Ik heb al geprotesteerd protesteer bij de Efteling.deze onredelijk korte termijn.
Het antwoord (16-3-2022) dat ik terug kreeg:
Normaal gesproken waren deze tickets geldig tot en met 15 januari 2022, maar uit coulance zijn deze verlengd.
Daarnaast is het enkel binnen 14 dagen na de bestelling mogeljik om het bedrag terug te ontvangen.
Nou, 14 dagen na bestelling was het nog steeds corona.
En hoezo ‘uit coulance’?
Ik heb voor de kaartjes betaald en de Efteling zegt af (vanwege corna).
Daarop stelde ik, op 28-3-2022, voor dat ik mijn betaalde bedrag als korting krijg op mijn eerstvolgende nieuwe Efteling kaartjes.
Dan hoef ik geen geld terug en kan toch naar de Efteling.
Efteling antwoord op 30-3-2022:
U vraagt of de geldigheid van de tickets verlengd kan worden. We geven u hierover graag meer informatie. Eenmaal gekochte maar niet gebruikte entreebewijzen kunnen niet geruild worden en zijn alleen geldig voor de periode genoemd op het entreebewijs. Dit staat vermeld op de tickets en in de voorwaarden. In dit geval heeft u actietickets gekocht. Verjaardagstickets daar zijn actievoorwaarden aan verbonden. Deze zijn normaal gesproken alleen geldig in de maand van de verjaardag en 15 dagen in de daaropvolgende maand.
Ik vraag niet om verlenging, maar om korting op mijn eventuele volgende tickets.
En verjaardagtickets of niet: Ik had een datum gepland toen ik die kaartjes kocht.
En toen dat niet door ging had ik geen tijdframe meer waarbinnen ik naar de Efteling kon.
Ik keek pas weer op de Efteling site toen ik weer een dag wel kon.

Ik stel voor voor dat ik mijn betaalde bedrag als korting krijg op mijn eerstvolgende nieuwe Efteling kaartjes.
Dan hoef ik geen geld terug en kan toch naar de Efteling.

Wij vinden dat Efteling hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Efteling?