Klacht Eigenhuis Keukens: Vervanging defecte vriezer in nieuwe keuken en communicatie hierover

J. Jongerden

Op 20 februari 2019 ontvingen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning in Wageningen en op 7 maart liet Eigen Huis Keukens EHK de door ons bestelde keuken installeren. Na installatie bleek de vriezer niet te werken. Hiervoor kwamen de monteurs terug, en die stelden vast dat de printplaat defect was. Een reparatiepoging mislukte. Na bemiddeling van EHK, kwam een monteur langs van AEG op 19 maart, die de printplaat verving, maar constateerde dat de compressor ook defect was. De volgende dag heb ik gebeld met EHK, en uitgelegd dat de vriezer na twee reparatiepogingen nog steeds defect is en wij een werkende, nieuwe vriezer wilden hebben. De medewerker van de servicedienst begreep onze situatie. Na enige tijd niets vernomen te hebben, heb ik op 27 maart weer gebeld met EHK. In het gesprek geeft de medewerker servicedienst aan dat er een nieuwe vriezer is besteld. Op 2 april bel ik weer, en de medewerker servicedienst die ik dan spreek geeft aan dat de vriezer wel is besteld, maar in tegenstelling tot wat er eerder is gezegd nog niet binnen is. Op 3 april bel ik weer, en wederom wordt gezegd dat de nieuwe vriezer besteld is, maar dat die out of stock is en wellicht vanuit Spanje per wagon deze kant op komt, en dat kan even duren. Op 4 april wordt ik teruggebeld door de medewerker servicedienst, en die geeft aan dat er helemaal geen vriezer is besteld, want AEG wilt repareren. Ik zou die reparatie geweigerd hebben en de monteur hebben weggestuurd. Ik leg de medewerker uit, dat er tot twee keer getracht is een reparatie aan huis uit te voeren, en er geen monteur is weggestuurd. De reparatiepogingen faalden, waarop vervolgens met EHK is afgesproken de vriezer te vervangen. Op 5 april belt EHK terug, de eerste keer dat ze zelf contact opnemen, en spreekt op mijn voicemail in de defecte vriezer te gaan vervangen door een nieuwe. Wel heeft EHK het serienummer nodig. Ik mail dat diezelfde dag door en bevestig dit ook nog eens de volgende dag telefonisch. Op 9 april bel ik EHK weer, en krijg te horen dat de vriezer de dag ervoor is binnengekomen, en dat de oude, defecte vriezer wordt opgehaald en vervangen door een nieuw exemplaar. De monteurs nemen hierover contact op, zo wordt me verzekerd. Maandag 15 april zitten wij nog steeds met een defecte vriezer, en is er nog steeds geen contact opgenomen. Na ruim 5 weken na installatie van een nieuwe keuken, is EHK niet in staat actief te communiceren en aan te geven wanneer deze situatie wordt opgelost.

Ik heb de afgelopen weken verschillende malen contact opgenomen met EHK over de vervanging van de defecte vriezer, en communicatie verloopt moeizaam. Ik wil duidelijkheid en actieve communicatie over vervanging defecte vriezer.

Wij vinden dat Eigenhuis Keukens hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Eigenhuis Keukens?