Klacht Eindhovens Dagblad: SMAAD

Jess

Menu

Terug

Klacht: Smaad

Lalaloepsy op 02 december 2020 over Eindhovens Dagblad in de categorie Kranten - Regionaal

Nieuwe klacht

Mijn Klacht:

In het artikel van journalist Max Steenberghe, die geplaatst is op 01-12-2020 om 14:47 uur, met de titel ‘Steekpartij Woenselse Markt is moord: verdachte bleef op ongewapende man insteken, wordt informatie gedeeld die totaal niet kloppend is met de situatie. Sterker nog, het artikel is geplaatst na de eerste Proforma Zitting in de rechtbank in Den Bosch, waarin de zaak juist niet inhoudelijk is behandeld. Ik klaag deze journalist met dit artikel dan ook aan. Ik begrijp dat artikelen worden aangedikt, maar dit is enkel en alleen SMAAD. Het artikel bevat niet de juiste informatie en wordt gebaseerd op onwaarheden. Nogmaals de informatie die in het artikel is opgenomen is niet besproken tijdens de eerste zitting bij de rechtbank en niet de waarheid. Dit weet ik doordat ik nauw contact heb met de advocaat van de verdachte. Betrouwbare bron dus. Belachelijk om misbruik te maken van het leed van betrokkenen. Een artikel als dit veroorzaakt onnodig en onterechte problemen in de maatschappij. En hebben we niet al genoeg vechtpartijen, conflicten, etc.? Begrijpelijk dat je een goed artikel wil schrijven, maar heel erg kwalijk om onjuiste informatie te publiceren en hiermee het leed van betrokkenen wordt MISBRUIKT.

Ik klaag MAX STEENBERGHE aan. Je bent pas echt een journalist als je de maatschappij kan interesseren met een artikel dat gebasseerd is op juiste informatie.

Gewenste Oplossing:

Het artikel gebasseerd op onjuist informatie zou verwijderd moeten worden. Of een nieuw artikel zal er moeten komen met de juiste waarheid die dit artikel rechtvaardigd.

Dat het artikel wordt gerechtvaardigd met de waarheid. En dat dit artikel wordt verwijderd.

Wij vinden dat Eindhovens Dagblad hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Eindhovens Dagblad?