Klacht Electrabel: afrekening

Klachtnummer
# 121808
Gebruiker
Ontevreden Klant
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Na 3 jaar in het duister te hebben gezeten bleven de betalingen doorgaan en ex partner woonde in het huis. Na enkele keren de goeie meterstanden te hebben doorgegeven blijkt dat ik een bedrag van 989 terugkrijg en 272.
Na telefonisch contact moet het een en ander uitgezocht worden Door hun. Maar een deurwaarder sturen ze wel gelijk terwijl ik al 2 maanden op mijn geld wacht.

Gewenste oplossing

Zo snel mogelijk mijn geld terug. Zonet worden er dit keer echt juridische maatregelen genomen. Zolang je hun vragen met ja mevrouw/meneer beantwoordt is het goed. Trek je 1 keer je mond open krijg je dit.

5 reacties

  1. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Beste Nordin,

    Wij zien dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met één van onze medewerkers. Het openstaand tegoed wordt op 10/08/2015 naar je overgemaakt.

    Met vriendelijke groet,

    Webcare Electrabel
  2. Auteur
    Ontevreden Klant
    Datum
    Raar want toen ik gister 6-8 belde werd mij verteld dat er gelijk een spoedoverboeking zou worden gedaan
  3. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Goedemorgen Nordin,

    Het bedrag is inmiddels uitbetaald. We gaan er van uit dat je dit in goede orde hebt ontvangen.

    Met vriendelijke groet,
    Webcare Electrabel
  4. Auteur
    Ontevreden Klant
    Datum
    Ja een veel lager bedrag dan dat is uitgerekend op de jaar afrekening.. en dan lopen zeggen is verrekend met openstaande maandbedragen terwijl ik die geeneens had.. Ben het een beetje zat stuur het wel allemaal naar mijn advocaat..
  5. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Goedemorgen Nordin,

    We hebben een eindafrekening opgemaakt en toegestuurd waarop staat dat u een bedrag tegoed heeft van € 989,99. Wij hebben aangegeven dat dit eerst verrekend wordt met eventuele openstaande posten.

    Op het moment dat we de rekening verstuurd hebben, waren er de volgende openstaande posten:
    € 149,- voor het voorschot van september 2014 (F2275357)
    € 138,- voor het voorschot van oktober 2014 (F2502358)
    € 138,- voor het voorschot van november 2014 (F2854222)
    € 138,- voor het voorschot van december 2014 (F3087184)
    € 138,- voor het voorschot van januari 2015 (F3783896)

    Dit hebben we verrekend met het bedrag van de eindafrekening. Het resterende bedrag van € 288,99 hebben wij aan u uitbetaald. Mocht u eerdergenoemde facturen wel betaald hebben aan ons, dan ontvangen wij graag een betalingsbewijs zodat wij een en ander kunnen nakijken.

    Met vriendelijke groet,
    Webcare Electrabel

Ook een klacht indienen over Electrabel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen