Klacht Electrabel: Electrabel maakt fout op fout.

kevinn

Na meer dan een jaar na een eindbetaling van de kant van Electrabel ontvang ik ineens een incasso brief van EDR betreffende een openstaande factuur bij Electrabel. Waarin staat of ik 1 factuurbedrag - 20 euro en + iets van 80 euro incasso kosten en rente wil betalen.

Na veel heen en weer gemaild te hebben, ging EDR niet in op mijn vraag." Waar die schuld uit blijkt en dat ik geen eindafrekening heb mogen ontvangen. ' Heb ik een mail gestuurd naar EDR en Electabel met nogmaals de zelfde vraag.

Ineens was het voor het bedrijf Electrabel wel mogelijk om een eindafrekening te sturen. Op de eindafrekening is te zien dat er een bedrag is uitbetaald min 1 openstaande factuur. Tevens staat er op de eindafrekening, dat het geld overgemaakt zal worden naar mijn rekening, minus openstaande facturen. Kortom, er zou geen schuld meer moeten zijn. Hoe kan dit?

Een nette oplossing

Electrabel
    Geachte heer Heijman,

Ik heb de situatie nogmaals bekeken en zie dat wij het laatste voorschot inderdaad niet volledig verrekend hebben met het te ontvangen bedrag van de eindafrekening. Dit is verwarrend en dat is vervelend.

Wij hebben het bedrag echter bij u in rekening gebracht en wij hebben hiervoor geen betaling ontvangen. Het voorschot bedrag is op 14/01/2014 bij u in rekening gebracht en had op 28/01/2014 betaald moeten zijn. Wij hebben echter geen betaling mogen ontvangen.

In mei 2014 hebben wij een eindafrekening opgemaakt. Op dat moment was nog steeds niet de betaling binnen voor het voorschot van januari. In maart hebben wij u hier al wel een herinnering over gestuurd.

Het is vervelend dat wij het terug te ontvangen bedrag niet volledig hebben verrekend met het nog openstaande bedrag van januari. Dit betekent echter niet dat de betalingsverplichting voor deze factuur komt te vervallen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om voor verdere afhandeling contact op te nemen met EDR.
    kevinn
    Het klopt idd. dat het bedrag niet voldaan is in januari, daar ik al op de eindafrekening aan het wachten was, daar ik meerdere malen een opzegging heb doorgegeven.
    Het laatst heb ik hierover contact gehad op 30-05-2014 met Dhr. van der Pers, die er zo niet uit kon komen. Ik heb echter niets meer gehoord. Later heb ik ook nog contact gehad met A.Talman: voor u uitstel verleend op de openstaande factuur zodat u geen aanmaningen meer ontvangt tot dat de eindafrekening is opgemaakt.

kevinn
    Tevens staat er op de eindafrekening: Dit bedrag wordt binnen drie weken op uw rekening NL79A0606787682 bijgeschreven, verminderd met eventuele openstaande bedragen.

Het is dan aannemelijk dat men er van overtuigd is dat er geen openstaande bedragen meer zijn. Of zit ik hier verkeerd?

Ook een klacht indienen over Electrabel?