Opgelost door Electrabel: Electrabel reageert nergens op, en zeker niet op hun eigen 'vraagbaak' !

MvU

Ik heb bij Elctrabel doorgegeven dat per 30-01-2014 'slimme meters' door de netbeheerder ( Enexis ) zijn geplaatst. Maar Electrabel gaat gewoon door met meterstanden te schatten op grond van de oude situatie. Ik kan doorgeven wat ik wil maar Electrabel is horende doof en ziende blind. Deze situatie kan heel snel rechtgetrokken worden door een schouw van de netbeheerder middels foto's en bevestigen dat de slimme meters werkelijk geplaatst zijn. Op grond van de geschatte meterstanden betaal ik nu € 149,- maar andere leveranciers ( die kennelijk wel zien dat ik 'slimme meters' heb ) nemen genoegen met € 70,- à € 80,-. Ik wil graag dat Electrabel het teveel betaalde retourneert en uit eigen beweging de voorschotnota aanpast. Pas dan ga ik bepalen of ik met dit bedrijf verder wil.

Teveel betaalde retourneren, Voorschotnota aanpassen op grond van aangeleverde slimme meter gegevens.

Electrabel
    Geachte heer/mevrouw Koopmans,Het is ons bekend dat u slimme meters heeft voor elektriciteit en gas. Dit blijkt ook uit het feit dat wij om de 2 maanden een verbruiksoverzicht opstellen met uitgelezen meterstanden (dit kan alleen met de slimme meters).
    We zien dat het factureren van het verbruik t/m eind maart 2014 niet vlekkeloos is verlopen. We zullen deze afrekeningen crediteren en een compleet nieuwe afrekening opstellen van 25/04/2013 t/m 31/12/2014. Voor de eindstanden van deze afrekening zullen we de uitgelezen standen gebruiken van de slimme meter per 01/01/2015 en de eindstanden op de oude vervangen meters komen overeen met de eindstanden zoals de netbeheerder ze destijds heeft opgenomen.
    Door de nieuwe afrekening zal er ook een nieuw voorschotbedrag worden vastgesteld en zullen de voorschotten t/m december 2014 worden verrekend.Met vriendelijke groet,
    Electrabel Webcare
    MvU
    Als Electrabel de voorschotnota inderdaad naar € 80,- brengt en als de communicatie met Electrabel eens wat minder stroperig wordt blijf ik misschien wel klant.

MvU

Ook een klacht indienen over Electrabel?