Opgelost door Electrabel: Herhaalde aanmaning betaling onterecht bedrag, nog steeds geen kloppende jaarafrekening

GMP

Pas eind april een jaarafrekening gehad (normaal eind januari) Deze was gebaseerd op een door Electrabel ingeschat jaarverbruik, terwijl ik na herhaaldelijk mailen en bellen van mijn kant de meterstanden had kunnen doorgeven op 9 april. Volgens Electrabel moesten we een behoorlijk bedrag bijbetalen, terwijl wij een andere kachel hebben gekregen en daardoor een veel lager gasverbruik dan anders. Het bedrag is begin mei door Electrabel afgeschreven, wat door ons gestorneerd is. Nu blijf ik betalingsherinneringen en ingebrekestellingen krijgen met verhalen over incassokosten, afsluiting etc. Als ik de klantenservice bel, mag ik ze als niet verzonden beschouwen in afwachting van de herberekening, die er nog steeds niet is. Dit kunnen zij niet schriftelijk bevestigen en ze kunnen ook niet zeggen wanneer de herberekening komt. Dus als er iemand voor de deur staat om de zaak af te sluiten heb ik geen poot om op te staan...

Een kloppende herberekening over januari 2013-januari 2014. Geen betalingsherenneringen meer voor een bedrag dat we niet hoeven te betalen. Aanpassing van het maandvoorschot dat eveneens op de foutieve jaarafrekening is gebaseerd.

Electrabel
    Geachte mevrouw Paulus,Zojuist hebben wij een telefonisch contact gehad, bedankt daarvoor. In dit gesprek hebben wij afgesproken dat ik de foutieve jaarafrekening ga corrigeren. U ontvangt binnenkort een gecorrigeerde jaarafrekening op basis van de door u doorgegeven standen.U kunt de aanmaningsbrieven als niet verzonden beschouwen.Met vriendelijke groet,Webcare Electrabel
    GMP
    Fijn om nu zwart op wit te hebben dat ik niet hoef bij te betalen en de kloppende afrekening af kan wachten. Als de op de meterstanden gebaseerde afrekening nu op korte termijn (binnen twee weken) komt, ben ik tevreden. Wel jammer dat er pas na een klacht op deze site een echte inhoudelijke reactie komt, terwijl ik zo'n beetje maandelijks contact met de klantenservice heb gezocht.

Ook een klacht indienen over Electrabel?