Klacht Electrabel: Instapkorting niet ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 72632
Gebruiker
JaneNow
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In brief van Electrabel werd mij verteld dat ik begin juni 2014 (na negen maanden energie afnemen) instapkorting van € 114 zou ontvangen. Op 1 juli heb ik de klantenservice gebeld. Er werd mij beloofd dat ik de instapkorting binnen een maand op mijn rekening zou hebben. Op 6 augustus weer gebeld. Nu werd mij beloofd dat ik het geld binnen twee weken zou hebben. Die twee weken zijn nu ook om en ik heb nog niets ontvangen.

De oplossing

De instapkorting van € 114 op mijn rekening.

4 reacties

  1. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Door een storing in ons systeem was hiet nog geen factuur voor aangemaakt. Dit hebben wij nu handmatig gedaan. Klant ontvangt de factuur binnen enkele dagen op de mat.
  2. Auteur
    JaneNow
    Datum
    Het is nu meer dan een week later en ik heb het geld nog niet ontvangen, vandaar dat de klacht op het ogenblik nog niet is opgelost. Ik ontving wel een factuur waarin staat dat de € 114 instapkorting 'binnen drie weken' op mijn rekening wordt bijgeschreven.
  3. Auteur
    Electrabel
    Datum
    De uitbetaling staat klaar voor 04/09, afhankelijk van de bankverwerking zal klant uiterlijk eind volgende week of vlak na dat weekend het bedrag op de rekening hebben staan. Dit is de standaard betaaltermijn die gehanteerd wordt na het opstellen van de factuur.
  4. Auteur
    JaneNow
    Datum
    Ik heb het geld inderdaad op 4/9 op mijn rekening ontvangen. Dus de klacht is nu goed afgehandeld. Het is jammer dat het alles bij elkaar zo lang heeft moeten duren. De telefonische klantenservice van Electrabel vond ik erg onbetrouwbaar overkomen. Het had mij verbaasd als ik het geld inderdaad binnen de beloofde vier resp. twee weken had gehad. Ik kreeg sterk de indruk dat ik aan het lijntje gehouden werd en dat is geen reclame voor Electrabel. Zo werkt een instapkorting averechts.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JaneNow
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Electrabel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen