Klacht Electrabel: Jaarafrekening foutief door Electrabel opgesteld

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 74433
Gebruiker
Matthijs
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Eind mei ontvang ik van Electrabel een jaarafrekening. Het bedrag wat teveel betaald is heb ik netjes terug ontvangen. In de maanden juni, juli en augustus ontvang ik van Electrabel een termijn factuur welke alle drie tot op heden nog niet zijn geïncasseerd van mijn betaalrekening. Eind augustus ontvang ik een brief en een nota dat de jaarafrekening welke in eind mei heb ontvangen niet correct is en dat het reeds uitbetaalde bedrag van meer dan 500 Euro terug gevorderd wordt binnen twee weken. Tevens zal ik binnen twee weken een nieuwe jaarafrekening ontvangen. Het slechte nieuws dat deze eindafrekening een stuk hoger zal zijn wordt nog niet medegedeeld . Maar dat kan ik zelf ook wel verzinnen. Het bedrag wat ik nu terug moet betalen heb ik de afgelopen drie maanden reeds uitgegeven.

De oplossing

Ik wil een coulance korting voor de administratieve puinhoop die Electrabel veroorzaakt. Ontvang ik deze niet dan stap ik per direkt over op een andere energieleverancier.

10 reacties

  1. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Er zit op dit moment niks anders op dan de nieuwe gecorrigeerde afrekening af te wachten. Naar aanleiding van de nieuwe afrekening willen wij graag met u bespreken hoe wij dit verder passend kunnen oplossen.
  2. Auteur
    Matthijs
    Datum
    Waarom ontvang ik niet gelijk een gecorrigeerde jaarafrekening? En waarom worden de maandfacturen niet geïncasseerd?
  3. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Wij hebben uw klacht beantwoord via de mail. Een terugkoppeling van de problemen met de incasso's volgt nog. Met vriendelijke groet, Electrabel Webcare
  4. Auteur
    Matthijs
    Datum
    Ik heb nog geen mail ontvangen!
  5. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Excuses, een typefout in je mail adres, Hij is nogmaals verstuurd!
  6. Auteur
    Matthijs
    Datum
    Mail inmiddels ontvangen. Wordt alleen excuses aangeboden en dat ze extra medewerkers hebben aangenomen om de puinhoop te corrigeren. Over coulance korting wordt niet gesproken. Ik heb inmiddels besloten om over te stappen op een andere energieleverancier. Voor kwaliteit maar betaal je uiteindelijk toch iets meer. Eind augustus ben ik zakelijk van Nuon naar Electrabel overgestapt. Gelukkig kan ik deze overeenkomst binnen 14 dagen kosteloos annuleren. Blijft toch Nuon. Nooit geen problemen gehad!
  7. Auteur
    Matthijs
    Datum
    Eind augustus ontving ik het vervelende bericht dat mijn jaarafrekening niet correct was. Binnen twee weken zou ik een gecorrigeerde jaarafrekening ontvangen. We zijn inmiddels twee weken verder maar nog geen gecorrigeerde jaarafrekening ontvangen. Kreeg bericht dat ze bijna 100 man extra personeel hadden aangenomen maar dit mag toch niet baten. Een terugkoppeling van de problemen met de incasso's heb ik ook nog niet ontvangen. Electrabel zegt en belooft veel maar het is meer bla, bla, bla!
  8. Auteur
    Matthijs
    Datum
    Gisteren ontving ik van u een nieuwe jaarafrekening (F2454222) over de periode 1-1-2012 t/m 30-4-2014. Helaas klopt deze factuur ook niet. Sommige begin en eindstanden kloppen niet. Ik verzoek u vriendelijke deze jaarafrekening ook te crediteren en mij een correcte jaarafrekening te doen toekomen.
  9. Auteur
    Electrabel
    Datum
    Het verbruik over de periode is juist in rekening gebracht. De beginstanden zijn opgenomen door de meetverantwoordelijke en de eindstanden zijn uitgelezen van de slimme meter. Wij kunnen dan ook geen correctienota maken.
  10. Auteur
    Matthijs
    Datum
    De begin en eindstanden op 30-12-2013 kloppen niet. Svp aanpassen en mij een gecorrigeerde jaarafrekening doen toekomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Matthijs
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Electrabel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen