Opgelost door Electrabel: Jaarrekening 2013 niet ontvangen

angry Opgelost
Meijler

Wij nemen elektra en gas van Electrabel af vanaf 2007. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. De jaarafrekening kwam altijd in febr / mrt. Maar nu zijn er nieuwe schoenen gekocht en de ouden weggegooid. Slechte zaak!!!
Vanaf 1-5-2014 heb ik Electrabel veelvuldig gemaild en gebeld. Telkens weer excuses, maar geen resultaat. Electrabel kon zelfs nog een keer melden dat er een foutmelding zat in de berekening van het elektriciteitsverbruik (ik snap niet dat een computer dit niet kan). Op 24-7-2014 heb ik zelf een afrekening over 2013 opgesteld. Daarop kwam binnen 4 uur het bericht dat men dit niet ging controleren. Eind 2012 hebben wij zonnepanelen laten plaatsen, dus ook een SLIMME METER. Per 01-jan-2014 waren dus meteen de meterstanden bekend. Ik moet z’n € 750,= terug ontvangen, geen kattenpis met al deze overheidsbezuinigingen.
Op dit forum lees ik nu dat ook afrekeningen meerdere malen handmatig zijn gemaakt door Electrabel. Waarom niet bij alle probleem gevallen?

Spoedige Jaarafrekening over 2013 en terugbetaling van het teveel betaalde (met de wettelijke rente)
Jaarrekening gestuurd

Electrabel
    Vandaag is de volledige afrekening voor elektra en gas opgesteld. Deze zal per post worden toegestuurd dus zult u binnen enkele dagen mogen verwachten. De uitbetaling zal over circa 2 weken gaan plaatsvinden.
    Meijler
    Op 30-08-2014 om 14:45 uur heb ik de Jaarafrekening 2013 per post ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank. Helaas kan ik hiermee niet akkoord gaan! Daarom nu pas een reactie!!!
    Ik heb een SLIMME METER dus graag afrekenen op de werkelijke aantallen kWh's / m3.
    Ik heb namelijk 3 contracten ( als (ex) personeelslid GroenPersoneel, VastePrijs3Jaar en DrieJaarVastViaVEH. De getalletjes had ik op 21-07-14 16:26 uur via mail doorgegeven.
    Mijn eerste signaal dateert al reeds van 02-04-14 09:53 u
    Meijler
    Ook zou u de (gepubliceerde) verbruiksoverzichten er nog bij kunnen nemen voor de exacte aantallen kWh's en m3 per datum. Eventueel heb ik deze nog voor u beschikbaar.
    Ook kunt u het bedrag van € 709,24 overmaken op mijn bank. Het totale bedrag dat ik moet terugkrijgen is namelijk hoger.
    Ook vraag ik nogmaals naar een vergoeding omdat we moesten wachten op de afrekening. Er is een wettelijke rente bepaald door de overheid, dus deze kan gewoon worden gehanteerd.
    Meijler
    Een volgende opmerking is uw eindstand.
    U heeft schijnbaar gemeten op 24-03-2014. Met de datum ben ik minder gelukkig, want deze is niet meer na te kijken.
    Op 23-03-2014 om 21:30 uur (eerder dus) gaf mijn SLIMME METER aan de volgende (hogere) verbruiksstanden 3526 Laag, 1997 Hoog (=) en voor de teruglevering 467 (laag) en 1456 (hoog = ).
    Ik heb dus ook twijfels bij uw opgegeven meterstanden!!!!
    Meijler
    Via e-mail d.d. 09-09-2014 16:32 uur met kenmerk CAS4040911 gaf u een reactie.
    Namens u meldt dhr. Bob B. dat de exacte meterstanden helaas (dus ook voor u) niet worden gebruikt bij een productwissel, maar met graaddagen wordt gerekend en dat u deze dan ook niet gaat corrigeren.
    Ook wordt aangegeven dat EBL de wettelijke 3% renteregel niet hanteert.
    Bij de meterstand van 24-03-2014 geeft u aan dat het verschil 11 kWh is.
    U biedt echter ter compensatie € 25,00 voor het ongemak.
    Meijler
    Graaddagen: Hopelijk weet u wel dat de graaddagen alleen van invloed zijn op het gasverbruik en niet op elektra en hierin zaten juist verschillen.
    Meterstand opname 24-03-2014 .
    - door de latere datum zijn 2 winterperioden opgenomen in de afrekening.
    - het verschil van 11 kWh en verschil van de winterperioden worden later natuurlijk gecorrigeerd.Door het compensatiebedrag wordt ik volgens mijn berekeningen voldoende gecompenseerd, waardoor ik akkoord kan gaan met uw voorstel.
    Meijler
    Het is jammer dat er eerst op mailtjes en telefoontjes niet afdoende wordt gereageerd. Via Vereniging Eigen Huis en nog later via deze klachtensite heeft mijn afrekening bespoedigd. Het is jammer dat het op deze manier moet.Ondanks dat ik het geld nog niet heb ontvangen sluit ik deze klacht af.
    Meijler
    Zoals geschreven duurde alles met elkaar lang (afrekening vanaf 09-01-2013 voor het jaar 2013). Pas op 28-08-2014 de afrekening t/m 24-03-2014.
    Na melding via deze site is het wel tot een versnelling gekomen, echter niet dat het totaal de schoonheidsprijs (dus schouderklopje) verdiend.

Ook een klacht indienen over Electrabel?