Klacht Electrabel: Onterechte behandeling

R. Tukker

Al geruime tijd hebben wij met Electrabel problemen, telkens worden er nieuwe door hun betalingsafspraken gemaakt en als je daar aan meewerkt worden ineens de voorwaarden weer veranderd en krijg je weer een dreigbrief. Ook nu hadden we een afspraak alleen het bedrag (€246,37 inclusief maand termijn) is zo hoog, dat we geld ergens anders vandaan moeten halen om het te kunnen betalen in dit geval een maand bedrag met als doel dit later (december) in te halen. Maar opnieuw neemt Electrabel geen genoegen met dit en dwingt ons om binnen drie dagen even €1068,21 inclusief incasso kosten te betalen. Betalen we niet en zoeken geen schuldhulp verlening dan bestaat het risico dat we worden afgesloten, als je wordt afgesloten kun je gezondheid klachten krijgen alleen een andere arts mag dan over jou oordelen en niet je eigen huisdokter te gek voor woorden.

Wij willen een redelijke oplossing voor een betaling naar draagkracht en niet een betaling van o.a. €246,37 waar je het geld voor moet lenen om dit te kunnen betalen. Ook moet er opgehouden worden met steeds maar dreigen met diverse maatregelen, er moet geluisterd worden naar de cliënt en niet dat van het bedrijf. We willen graag betalen maar dan op draagkracht en dat is niet een bedrag van €246,37 We leven van één salaris en daar moet alles van betaald worden, ik werk al bijna 42 jaar bij één bedrijf als ik schuldhulpverlening moet aanvragen bestaat de kas dat ik nog voor mijn pensioen ontslagen wordt als Electrabel dat wil dan spring ik wel voor de trein dan hebben hun er geen omkijken meer naar.

Electrabel
    Geachte heer/mevrouw Tukker,

Meedere betalingsregelingen zijn door u niet nagekomen. Uw case ligt bij ons incassobureau, zoals u weet. U kunt hen bereiken op 088 - 769 3232. Vanuit Electrabel kunnen wij u helaas niet meer van dienst zijn in dit geval.

Hoogachtend,

Webcare Electrabel
    R. Tukker
    Electrabel veranderd steeds de voorwaarde en zegt het e.e.a. in ons voordeel te doen, maar dat is niet waar er is nooit overlegd of we het wel kunnen betalen. Nu zeggen ze een incasso bureau ingeschakeld te hebben, maar een officiële brief met het adres van het incasso bureau hebben we niet ontvangen. Alleen maar een brief met hun adres. In overleg met de consumentenbond gaan we nu contact zoeken met de geschillen commissie.
    Electrabel
    Geachte heer/mevrouw Tukker,

U heeft al geruime tijd een mailcontact met ons incassobureau. Ook het opnieuw aanmaken van de niet nagekomen betalingsregelingen zijn via hun gegaan. Helaas kunnen wij geen nieuwe betalingsregeling aanmaken, doordat eerdere regelingen niet zijn nagekomen.

Webcare Electrabel
    R. Tukker
    Ik ben niet tevreden met het antwoord, er wordt verteld dat we met een incasso bureau contact kunnen opnemen. Echter dit incasso bureau is Electrabel zelf en is ook wettelijk aangesloten bij het NVI. Als er een echt incasso bureau was ingeschakeld, kan er altijd onderhandelt worden nu is dat niet het geval. De uitspraken die de afdeling incasso doet over iemands gezondheid, gaan veel te ver dit is pure intimidatie. We gaan de geschillen commissie vragen om hulp en er is een jurist ingeschakeld.
    R. Tukker
    Het contract met Electrabel wordt niet verlengd, omdat we niet tevreden zijn over de houding van dit bedrijf die niet alleen een Energie bedrijf is. Ze zijn ook dokter en een incasso bureau die geen respect heeft voor de mens.

Ook een klacht indienen over Electrabel?