Klacht Electrabel: Voorschot

Mvn

Vanaf december 2013 ben ik op mijzelf gaan wonen en heb ik er voor gekozen om het gas en energie van jullie te gebruiken.
Nu heb ik vanaf mijn eerste afrekening al problemen
Mijn maandelijkse voorschot is 318 ,- een medewerker van jullie verteld op 17-04-2014 dat ik de 111,- euro niet hoef te betalen. Dit gebeurde wel!
Nog geen maand later kreeg ik bericht dat ik een bedrag niet betaald had, na verschillende telefoontjes emails, brief en 5 maand verder heb ik vorige maand eindelijk bericht gekregen dat jullie afschrift niet klopt.
Nu blijft mijn vraag hoe ik als alleenstaand persoon in een 2 onder 1 kap woning 318 euro moeten betalen.
Nu wil ik overstappen maar het bedrag wat ik +- terug krijg ben ik het niet mee eens. Ik heb zo vaak contact gelegd en door de belasting die eraf gaat word ik de dupe.
Ik wens niet dat er op deze manier met mij/ mijn geld om word gegaan. Ik ben 22 en werk hier hard voor.

Mijn oplossing is dat wat ik elke maand teveel heb betaald terug krijg.
Medewerker heeft verteld dat als ze mijn voorschot opnieuw zouden berekenen ik rond de €90,- kwijt zou zijn. Ik betaal nu echter 318,-
Dit is elke maand (8maand) ongeveer 200 euro teveel!
Volgend de berekening krijg ik €500,- terug.
Mijn berekening 8maand x €200,- = 1600,-
Dit bedrag verschilt enorm van elkaar! Ik verwacht dan ook dat dit van jullie kant goed word uitgezocht.
Vandaag 29-10-2014 vermeld u medewerker dat jullie een samenwerking beëindigd hebben omdat er veelvuldig verkeerde informatie verstrekt werd na klanten. Dat is erg fijn maar voor mij te laat. Ik ben mijn geld kwijt en wil dit terug krijgen.

Electrabel
    Geachte mevrouw van Veen,Wij zien in onze administratie dat u hierover vandaag ook telefonisch contact heeft gehad met onze klantenservice. De enige manier om het teveel aan betaalde voorschotten terug te ontvangen is het opstellen van de jaar- of eindafrekening. U heeft zich inmiddels ingeschreven bij een andere leverancier. Zij zullen ons bij uw overstap op de hoogte brengen van uw meterstanden. Op basis van die standen zullen wij een eindafrekening voor u opstellen. Op die afrekening wordt uw daadwerkelijke verbruik verrekend met de betaalde voorschotbedragen.Onze welgemeende excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Webcare Electrabel
    Mvn
    Het is fijn maar dubbel dat er via deze weg wel gecommuniceerd kan worden.
    Maar is het niet vreemd dat ik eerst over moet stappen of wachten of mijn eind afrekening totdat ik eindelijk mijn geld terug krijg?
    Er werd mij verteld dat de belasting hiervan af word getrokken, hier ben ik het niet mee eens!
    Ik heb vroegtijdig en vaak gebeld over de bedragen en nooit is er iets gebeurd. Ik eis dan ook het volledige bedrag terug zonder belasting aftrek
    Electrabel
    We weten niet goed wat er bedoeld wordt met het aftrekken van de belasting. Er wordt een voorschot betaald en het volledige voorschot wordt verrekend op de afrekening dus ook de belastingcomponent. Wellicht was hier sprake van enige miscommunicatie.
    Aangezien wij nog steeds uw leverancier zijn stellen wij voor om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dit kan heel makkelijk met een tussentijdse afrekening. Wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken om de actuele meterstanden aan ons door te geven. Wij gaan dan aan de slag om een afrekening op te stellen waarin de voorschotfacturen t/m november in worden verrekend. Dan is het probleem opgelost en wordt er tevens direct een reëel voorschot berekend op basis van uw werkelijke verbruik over de afgelopen periode. Wilt u de meterstanden als reactie op dit afhandelvoorstel aan ons doorgeven?Met vriendelijke groet,
    Electrabel Webcare
    Mijn meterstanden op 26-11-2014:05146 gas
    034727 elektriciteit. Fijn dat het nu 'heel makkelijk' kan met een tussentijdse afrekening.
    Ik zie de afrekening snel tegemoet!

Mvn

Ook een klacht indienen over Electrabel?