Klacht Electro World de Groot: apparatuur en randapparatuur voor luisteren muziek computer voldoet niet aan beloofd advies van het bedrijf

Fien

Ik ben nu bijna een jaar bezig met deze winkel om mijn aankoop van apparatuur (Bose) en randapparatuur retour te krijgen en mijn geld terug te krijgen.
Ik was op zoek naar een nieuw systeem voor het afspelen van mijn muziek. Ik dacht er goed aan te doen naar een lokale winkel te gaan - De Groot Electroworld in Woerden - (i.p.v. de grote landelijke), voor serieus persoonlijk advies en expertise, en als er iets mocht mankeren, altijd snelle hulp en goed bereikbaar.
Vandaar een persoonlijk advies gevraagd. Ik ben afgegaan op de expertise en betrouwbaarheid (dacht ik) van de verkoper. Heb me o.a. een Bose installatie en mediaspeler aan laten smeren. Blijkt de mediaspeler maar 70% van mijn muziekbestanden te kunnen afspelen. Ander soort apparaat, werkt ook niet, weer terug, via bluetooth ontvanger geprobeerd, werkt ook niet, weer andere opties uitgeprobeerd, werkt ook allemaal niet naar behoren. Hun advies was dus niet correct, maar zij willen de apparatuur niet terugnemen.

Retour van de producten en mijn geld terug.

Electro World de Groot
    Wij zijn al een jaar aan het zoeken naar een oplossing voor deze klant. De klant kwam voor een apparaat om muziek bestanden af te spelen. De klant had geen voorbeeld bij zich. Hier op is geleverd: Bose Lifestyle 510, Eminent Mediaplayer, Humax 5200 HD Tv ontvanger en een harde schijf. Deze Bose apparatuur werkt volgens de specificaties. De geleverde media speler kon inderdaad een grote hoeveelheid bestanden niet afspelen. Daarom hebben wij op verzoek van de klant de speler omgeruild voor een Apple TV. Deze kan, in tegenstelling tot wat de klant dacht, de bestanden ook niet afspelen. Naar aanleiding hiervan hebben wij onderzoek gedaan en een grote hoeveelheid producten getest om te kijken of deze de bestanden wel af konden spelen. Geen enkel apparaat kan dit, buiten een Ultra HD Tv. Hierop hebben wij de klant geadviseerd om deze extreme bestanden, te converteren naar een formaat die de kwaliteit van de bestanden niet verlaagt en wel afspeelbaar is op een mediaplayer. Dit hebben wij ook meermalen aan de klant uitgelegd. Doordat de klant van te voren niet heeft aangegeven dat men specifieke bestanden wilde afspelen, de reeds geleverde Bose set voldoet aan de specificaties, er geen mediaspeler in de markt te koop is welke deze extreme bestanden aan kan en de klant weigert de bestanden te converteren kunnen wij niet ingaan op het verzoek van de klant.
    Fien
    Het was te verwachten, maar jammer dat de feiten weer eens verdraaid worden.

Ook een klacht indienen over Electro World de Groot?