AEG Droger printplaat

Na 5,5 jaar goed functioneren stopte de AEG Droger er ineens mee. Oorzaak een defecte printplaat. Kosten €250,00 inclusief arbeid. Na een briefwisseling met AEG/Electrolux wordt er geen enkele coulance verleend en wordt er in mijn optiek verstoppertje gespeeld. Jammer, dit verwacht ik niet van een dergelijk bedrijf.

Nu, na ongeveer 6 maanden na reparatie, wederom kapot.......en ja.....wederom de printplaat. Even Googlen leert dat ik helaas niet de enige ben.
De gecertificeerde monteur wist te melden dat dit een veelvoorkomend euvel bij drogers van AEG en hoogstwaarschijnlijk een fabricagefout. Er worden geen AEG drogers meer verkocht bij deze Electroworld om deze reden.
Dit alles, heeft mij minder enthousiast gemaakt om de printplaat te laten repareren (ook al geschied dit nu kosteloos door deze winkel onder de garantie van de reparatie). Dit omdat het euvel met grote kans zich wederom na 1/2 - 2 jaar herhaald, aldus de reparateur.

Erkenning van het probleem (veelvoorkomend probleem van een defecte printplaat bij de drogers van AEG) en een passende oplossing aangaande kosten en goed product zoals verwacht mag worden van AEG.

Electrolux Home Products
    Wij begrijpen dat het vervelend is als het apparaat defect is.
    U geeft aan dat het apparaat 6 maanden geleden is gerepareerd.Graag wil ik het verschil uitleggen tussen de reparatie die is uitgevoerd en de reparatie die Electrolux uitvoert. Wij vervangen namelijk de gehele module terwijl de uitgevoerde reparatie inhoudt dat een gedeelte van de module wordt vervangen.

Wij hebben naar aanleiding van het aantal meldingen een onderzoek ingesteld en de fabriek heeft laten weten dat het uitvalspercentage niet abnormaal is. Gezien de leeftijd van uw apparaat kunnen wij u niet tegemoet komen in de kosten.

Nikki
    AEG Webteam
    AEG Droger printplaat
    U heeft zelf een onderzoek uitgevoerd en constateert geen abnormale uitvalpercentages. U begrijpt dat dit wel een heel gemakkelijke reactie is, niet verifiëren en mij sterkt in de overtuiging dat er meer speelt. Ook omdat u een onderscheid maakt tussen een reparatie uitgevoerd door een door u gecertificeerde monteur en een electroluxmonteur. Ook geeft u aan dat de gehele module vervangen dient te worden. Dit omdat u daarmee aangeeft dat aldaar de (fabricage)fout zit? wordt vervolgd.
    AEG Droger printplaat
    Uit mijn zeer beperkte onderzoek op internet tref ik vele tientallen gedupeerden aeg droger bezitters die eenzelfde ellende is overkomen. Dat u aangeeft dat er geen sprake is van abnormale uitvalcijfers en geen concreet getal geeft aan dat aeg zaken wil verhullen. De klant staat bij u niet centraal. We zullen zien of u nog lang uw producten die niet goed zijn aan de man krijgt. Ik ben benieuwd of u u de moeite neemt om echt inhoudelijk te reageren en uw verantwoordelijkheid te nemen.
    AEG Droger printplaat
    Jammer, electrolux heeft zich in mijn optiek gediskwalificeerd als een bedrijf die klachten van klanten correct afhandeld. Vandaag gaat de aeg droger linea recta de deur uit, koop ik een nieuwe en komt er nooit meer een product van electrolux mijn huis in.