Klacht Electrolux Home Products: Bevestigingsclips voor korfwieltjes deugen niet.

J.B. Overtoom

De bevestiging van de wielen aan de in- en uitschuifkorven tonen defectie, het plastic deel is gedegradeerd hierdoor vindt afbreken van onderdelen plaats, zodat de korven niet eenvoudig kunnen worden verschoven. Ook laten de wielen los van de korfconstructie. Na een verzoek op basis van de te verwachten levensduur kreeg ik de volgende reactie:

We kunnen de onderdelen t.b.v. uw vaatwasser korven , helaas niet kosteloos naar u opsturen.
Dit omdat het kunststof onderdelen betreft welke niet onder garantie vallen.
Deze onderdelen kunt u in onze web shop bestellen.
De bestelnummers en de links van de web shop zijn als volgt:
1561285006 , insteller bovenste korf , https://shop.electrolux.nl/search/?text=1561285006
1561285105, hoogteversteller , https://shop.electrolux.nl/search/?text=1561285105
50286965004, wielset onderkorf , https://shop.electrolux.nl/search/?text=50286965004

Hoe kan een gerenomeerde firma zich verschuilen achter de niet goede keuze van de gebruikte kunststofsamenstelling? In de webshob wordt al een alternatief aangeboden. (Dit betekend dat is ingezien dat de samenstelling van de kunststof binnen het bedrijf is onderkend.)
De vaatwasmachine werkt nog perfect met uitzondering van het in- en uitzetgedeelte.
Een firma die een machine neerzet die 20jaar moet werken kan zich niet verschuilen achter een paar kunststof onderdelen, dan weet je als bedrijf toch niet zo goed waar je mee bezig bent?

Stuur een aantal bevestigingsclips voor korfwieltjes. De wieltjes kan ik zelf omzetten op de nieuwe bevestigingsclibs.

Electrolux Home Products
    Goedemiddag,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat de onderdelen niet meer goed functioneren. Echter, de levensduur van deze onderdelen is onder andere afhankelijk van het gebruik en onderhoud. Dat is de reden waarom we dit niet kosteloos kunnen opsturen, het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet.

Anjuli
    Electrolux Webcare

J.B. Overtoom
L.S. In een toestel mogen geen onderdelen voorkomen die de technische levensduur van het apparaat onderschrijden. Door het kiezen van een verkeerde kunststof samenstelling voldoen de supports van de wielen voor het in- en uitschuiven van de korven niet aan wat van een product kan worden verwacht. De wielclips blijven door afbreken van "verende" onderdelen niet met korven verbonden. De levensduur van de vaatwasser is 20 jaar. Het mag niet voorkomen dat de gebruikte wielclips na 6 jaar een grote uitval vertonen en de producent zegt niets voor de consument te kunnen betekenen. Het is gewoon een ontwerpfout en de consument (in dit geval mijn persoon) dient hiervoor te worden gecompenseerd. Ik wil geen wielclips met wielen maar alleen de clips. Als de firma geen respons geeft, die mij aan staat, ga ik via de media deze casus ter discussie stellen. Met vriendelijke groet; Ing. Jan Overtoom Cederlaan 16 1702 KL HEERHUGOWAARD e-mail; janadajo@hotmail.com

Ook een klacht indienen over ?