Brand vaatwasser Zanussi ZDT 425 uit 2007

JDR

Vaat wasser veroorzaakt brand door frabrieksfout in printplaat bedieningspaneel op 14 sept 2016.
Machine is geleverd door Brugman Keukens
Daardoor machine totaal onbruikbaar en schade aan keukendeurtje.
Electrolux per brief en telefonisch benaderd. Monteur heeft schade bekeken.
Bedrijf verschuilt zich achter: economisch afgeschreven en wilt tot op heden niks vergoeden, heb 200 euro gevraagd. Machine draaide 1 keer per dag kort programma.
Het hele huis had wel af kunnen branden. Een defect is normaal maar brand slaat alles.

Bedrijf dient verantwoordelijkheid te nemen en 200 euro te betalen voor vroegtijdige aanschaf nieuwe vaatwasser en voor ongemak en schade

Electrolux Home Products
    In eerder contact hebben wij ons standpunt hierin duidelijk gemaakt. De eigen verzekering is ingeschakeld. Wij zullen het dossier dan ook sluiten en gaan ervan uit dat de verzekering de kwestie naar behoren zal afronden en u schadeloos stelt.

Nikki
    Zanussi Webcare
    JDR
    Wanneer ik de verzekering niet zou hebben ingeschakeld had u dan de schade aan de keuken vergoed?
    Het gaat mij echter om het gebrek aan de vaatwasser.
    Deze is van bouwjaar 2007. Rond die periode waren er dergelijke klachten geregistreerd en zouden gebruikers van dergelijke machines zijn benaderd voor recall.
    Gezien het feit dat wij daarvan niets hebben vernomen stel ik u alsnog aansprakelijk voor het verbranden van de machine.
    Gezien de gebruiksjaren vraag ik om een redelijke vergoeding
    Electrolux Home Products
    Als producent zijn wij in beginsel niet verantwoordelijk voor gevolgschade. U had u tot uw wettelijke aanspreekpunt, de firma, moeten wenden indien u niet bij de verzekering had geclaimd. Verder was uw apparaat geen onderdeel van de recall en bent u daarom niet benaderd.
    Wij zien dan ook geen reden om uw aanvraag in behandeling te nemen.

Nikki
    Zanussi Webcare
    JDR
    Gezien het feit van de uitzonderlijke fabricagefout aan onze vaatwasser zou het u sieren ons financieel tegemoet te komen. Dit ook al aangegeven in mijn correspondentie met [naam verwijderd door moderator]. Tot op heden ervaar ik Electrolux als weinig meedenkend ,graag zou ik hier verandering in zien door alles te heroverwegen en ons de billijke schadevergoeding te betalen. U kunt en mag er niet aan voorbij gaan. Nogmaals hier was geen sprake van slijtage maar van een dusdanig defect met BRAND als gevolg..