Opgelost door Electrolux Home Products: Door een omjuiste beoordeling van Electrolux van een serviceaanvraag toch een factuur ontvangen.

A.J. de Jong

De ontvangen servicefactuur is onterecht, omdat op basis van de serviceaanvraag, waarbij typenummer van de wasmachine en de storing( versleten lager) duidelijk omschreven is, de servicemonteur reageerde dat hij voor niks gekomen was. De service afdeling had op basis van mijn omschrijving moeten adviseren dat het lager niet te verwijderen is en het langs komen van een monteur geen zin had. Het betreft een lager in een aluminium lagerhuis dat geschroefd zit in de kunststof buitentrommel. het vervangende lager door mij eerder besteld bij de onderdelenafdeling heeft een kunststof lagerhuis.
Dit heb ik wel terug kunnen leveren aan de onderdelenafdeling. De fout ligt dus bij Electrolux.

Electrolux moet de eigen fout erkennen, deze fout wordt nu bij mij gelegd als consument.
Hiermee moet de factuur gecrediteerd worden

A.J. de Jong
    Tot op heden( een week) geen enkele reactie van Electrolux gekregen, ook niet op de aangetekende brief aan de juridische afdeling van Electrolux. We geven ze nog een week, daarna neem ik weer contact op met de Consumentenbond.
    Electrolux Home Products
    Goedendag,

Zoals eerder aangegeven kunnen wij op afstand nooit een diagnose stellen. Wij proberen op afstand wel zoveel mogelijk onnodige servicebezoeken te voorkomen. Indien het niet mogelijk is om het probleem met telefonisch advies te verhelpen, bieden wij de mogelijkheid om een servicebezoek in te plannen zodat het apparaat ter plaatse beoordeeld kan worden. Echter, er worden altijd kosten in rekening gebracht wanneer de garantievoorwaarden niet van toepassing zijn. Dit staat onder andere vermeld in onze garantie- en reparatievoorwaarden en in de bevestigingsmail van de afspraak. Daarbij is het apparaat tussen de 9 en 10 jaar oud. Wij hebben meerdere malen de situatie bekeken en aangegeven dat wij de factuur helaas niet kunnen crediteren. Wat betreft uw aangetekende brief, deze hebben wij in de loop van week 12 ontvangen. Deze zullen wij in behandeling nemen, houd er rekening mee dat wij alsnog geen reden zien om ons standpunt te wijzigen. Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

Anjuli
    Electrolux Webcare
    A.J. de Jong
    Ik ga met bovenstaande niet akkoord en wacht verdere stappen van Electrolux af. Ik heb op voorhand juridische hulp gevraagd aan de Consumentenbond.
    A.J. de Jong
    Drie weken geleden is telefonisch door manager Operations Technische dienst een creditnota toegezegd. Tot op heden, 29 maart 2019, niets ontvangen.
    Electrolux Home Products
    Goedemiddag,

Ik zie dat de factuur intern gecrediteerd is. Gezien u het bezoek niet heeft betaald, hoeft u verder niks te doen. U krijgt hier ook geen bevestiging van, u kunt dit bericht beschouwen als bevestiging.

Anjuli
    Electrolux Webcare

A.J. de Jong
Toegezegd is dat de nota gecrediteerd wordt en dat ik daar een bevestiging van krijg. Na drie weken nog geen bevestiging. Na melding via klachtenkompas reageert Electrolux webcare dat de nota intern gecrediteerd is, maar ik geen bevestiging krijg. Verder geen reactie tot op heden.

Ook een klacht indienen over ?