Klacht Electrolux Home Products: Electrolux weigert het product onder garantie te vervangen
Details
Klacht
Op 23/04/2020 kocht ik bij u een AEG, Multi Heteluchte oven KMK861000B. Helaas vertoont deze een gebrek en heeft het niet alle eigenschappen om het normaal te gebruiken. Ik heb de volgende klachten: Echter, als er te veel vocht in de oven komt, stopt hij een paar dagen met werken (totdat het vocht weer verdampt is). Dit kan een paar dagen tot een week duren. In deze periode kan ik de oven helemaal niet gebruiken, omdat wanneer ik deze aanzet er een kortsluiting ontstaat en de zekering in de meterkast doorbrandt. Dit probleem heb ik drie keer aangekaart bij uw supportafdeling. Tegen de tijd dat een vertegenwoordiger van uw bedrijf mij bezocht, was het vocht natuurlijk al verdampt en werkte de over prima. Bij het eerste bezoek (23 maart 2022) wilde uw technicus niet erkennen dat er een probleem is met de oven en legde vervolgende de fout bij mijn elektrische bedrading. Ook al heb ik hem uitgelegd dat de oven het ook doet als ik hem op een ander stopcontact aansluit, wilde hij niet erkennen dat er een probleem is met de oven. Na zijn bezoek heb ik mijn elektricien gevraagd de stroomkringen te inspecteren en hij bevestigde dat alles in orde is aan de elektrische kant. Toen het later natuurlijk weer gebeurde, heb ik het probleem opnieuw aangekaart bij uw supportafdeling. Een tweede technicus kwam langs. Hij verving de ventilator en de magnetron en erkende dat er zichtbare vochtsporen op die onderdelen zaten. Maar zelfs nadat hij die onderdelen had vervangen, bleef de oven dezelfde problemen vertonen. Een derde technicus kwam langs en hij legde op zijn beurt de schuld bij de verwarmingselementen. Zijn conclusie is dat het onmogelijk is om precies te weten welk verwarmingselement de kortsluiting veroorzaakt en daarom adviseerde hij om de oven te vervangen. Op basis van zijn aanbeveling heeft u de oude oven door een nieuw exemplaar vervagen, en mij vervolgens 460 eur in rekening gebracht. Naar mijn mening valt dit onder de garantievoorwaarden aangezien ik het defect heb gemeld binnen de garantieperiode van 2 jaar en daaropvolgend hebben drie bezoeken van uw technici het probleem niet kunnen oplossen. Zelfs als het laatste bezoek en de aanbeveling tot vervanging buiten de garantieperiode vallen, hebben alle bezoeken betrekking op hetzelfde probleem dat binnen de garantieperiode gemeld is, en niet door u is opgelost. Aangezien ik het probleem dus ruim binnen de garantieperiode heb gemeld, vind ik het niet meer dan logisch, om de betaling van 460 eur te laten vervallGewenste oplossing
Het prodcut vervangenDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.