Klacht Electrolux Home Products: Ikea koelkast garantie via Electrolux WAARDELOOS!!!

Klachtnummer
# 650613
Gebruiker
PTF#25woest
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Inbouw Koelkast bij ikea gekocht met 5 jaar garantie!! De rubbers van koel en Vries gedeelte waren binnen 2jaar jaar al aan het scheuren. Ikea geeft aan service punt te bellen ..dat is Electralux. Hun gebeld, uitgelegd dat het om rubbers ging en dat de koelkast nog geen 3 jaar oud is. De klantenservice stelde verder geen vragen en had ook niks gezegd dat rubbers niet onder de garantie vielen en maakte vervolgens wen afspraak voor een monteur omdat de deuren dan vervangen moesten worden. Dit stond ook op afspraak bevestiging. Toen de monteur eenmaal aanwezig was werd er gezegd dat het niet onder de garantie valt en dat de kostwn 250 eur zou zijn. Belachelijk! De dame bij klantenservice had dit ons kunnen besparen want nu moet ik ook nogs eens voorrijkosten betalen!!! Het advies was om terug bij Ikea de kosten te verhalen. Ikea gebeld, ze geven aan dat Electrolux verantvoordelijk is wn dat zij niks kunnen betekenen.. voor een koelkast van bijna 1000eur mag dit gewoon weg niet gebeuren binnen de garantie periode en wil de kosten voor vervangende deuren ook niet betalen!! Ik wil enige vorm van compensatie als is het alleen de voorrij kosten!!!!

Gewenste oplossing

Ik wil de kosten van 250 niet betalen omdat dit ons gespaard kon blijven als Electrolux duidelijk was geweest tijdens het maken van de afspraak. In ieder geval vind ik dat de voorrijkosten gecompenseerd mag worden!

2 reacties

  1. Auteur
    PTF#25woest
    Datum
    Graag een reactie!
  2. Auteur
    Electrolux Home Products
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedendag,

    Wat vervelend te horen dat er een defect is ontstaan aan de rubbers van de koelkast. Ik zie inderdaad terug in ons systeem dat er een bezoek heeft plaatsgevonden op 3 maart voor het vervangen hiervan. Een dergelijke reparatie valt niet onder onze garantievoorwaarden, om die reden zijn er kosten verbonden aan het bezoek. Het spijt ons te vernemen dat het niet duidelijk is geweest tijdens het telefoongesprek, echter verwijzen we hier naar in onze voorwaarden die in de bevestigingsmail worden verstuurd en op onze website staan. Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

    Met vriendelijke groet,

    Lois – Electrolux Webcare

Ook een klacht indienen over Electrolux Home Products?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen