Klacht Electrolux Home Products: Monteur is niet eerlijk

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 664376
Gebruiker
BlondeVos#5
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Onze vaatwasser is kapot gegaan. Kan gebeuren, er moest een monteur voor komen. Je betaalt een all-inclusive bedrag en dan wordt de vaatwasser gemaakt, ongeacht wat er kapot is. Bij teveel kapotte componenten kan de monteur bepalen of het niet gemaakt kan worden. (Total los) Dit is een prima manier voor het oplossen van problemen aan je apparatuur.

Het zou alleen wel fijn zijn als zij een eerlijke monteur in dienst hebben. De hele ervaring zelfs was matig.
De monteur zetten de vaatwasser schuin tegen het aanrechtblad. Waardoor het frontje van mijn vaatwasser losraakte (de schroeven zijn uit de spaanplaat getrokken door het gewicht van de vaatwasser dat hierop hangt)
Dus waarop ik dat aangeef aan de monteur, ‘dat was net nog niet’. Kijkt hij mij aan en zegt ja, dat is spaanplaat, dat kan gebeuren, waarop ik eigenlijk een beetje beduusd ben. En nog denk het zal wel. Dat kan ik vast wel zelf maken.

Nadat de monteur vervolgens allerlei nieuwe componenten had geïnstalleerd. Ging hij gelijk over op het papierwerk. (Dat moet ook gebeuren, maar wellicht is het ook handig om te testen of de vaatwasser wel al gemaakt is) Want terwijl hij met het papierwerk bezig is. Probeer ik toch nog even de vaatwasser uit. En ja hoor, deze was nog steeds niet gemaakt.
Ik geef het vervolgens aan. Lichtelijk geïrriteerd mompelde hij wat en liep hij naar de bus om een component te pakken. Trok de vaatwasser weer uit de keuken. En installeert het nieuwe component wat hij zojuist uit de bus heeft gepakt. Dit ging om een printplaatje. Het zogeheten papierwerk wat daarbij komt kijken van nieuwe componenten installeren liet hij nu ook maar achterwege en ging weg.

Achteraf kwam ik erachter dat ik toch niet het frontje zelf kon maken dus ik heb er een melding van gemaakt bij Elektrolux.
Via de mail keurig te woord gestaan. Maar wel met de mededeling dat Elektrolux de schade niet erkend en niet aan de service technicus te wijten is.
Nou heb ik geen zin in een wellus/niettes verhaal.
Maar de meneer heeft het zelf geconstateerd tijdens het behandelen dat hij het anders heeft achter gelaten dan hij het aantrof. Al met al dus geen eerlijke monteur. Daar hou ik niet van.
Een ongelukje kan gebeuren. Erover liegen is niet netjes.



Al met

Gewenste oplossing

Passende oplossing. Ik ga geen welles/niettes verhaal spelen.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    BlondeVos#5
    Datum
    Wachten op reactie
  2. Auteur
    Electrolux Home Products
    Datum
    Goedendag,

    ik vind het spijtig om te vernemen dat het bezoek zo verlopen is. Uiteraard hebben wij de feedback intern verwerkt en naar de situatie gekeken. De betreffende afdeling heeft inmiddels inhoudelijk een uitspraak gedaan.

    Met vriendelijke groet,
    Lois - AEG Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Electrolux Home Products?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen