Klacht Electrolux Home Products: Ondanks de toezegging moet ik toch voor de komst van monteur tijdens de garantie periode betalen!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 186609
Gebruiker
Keyvan
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op advies van de medewerker van Cool Blue kocht ik de AEG LAVATHERM 65170 AV luchtafvoerdroger. Ik heb de situatie uitgebreid uitgelegd. Ik vroeg nog: kan op die manier een luchtafvoerdroger functioneren of niet. De medewerker gaf aan dat ik wel een luchtafvoerdroger kon plaatsen.
De muur naast de droger was nat en in de flexibele afvoerpijp stond water. Telefonisch gaf de medewerker aan dat ik standaard 2 jaar garantie had, dat er een monteur langs kwam. Ik heb nog nadrukkelijk gevraagd of daar kosten aan verbonden zijn. Antwoord was NEE, het was kosteloos. Volgens de monteur van Electrolux was de afstand tot de buitenmuur te lang. Hier kan alleen een condens droger worden gebruikt: Rekening €105!
Cool Blue gaf toe dat ze mij niet volledig hebben geïnformeerd en wilde maar de helft van het bedrag vergoeden. Dat heb ik niet geaccepteerd. Ik heb de situatie aan Electrolux in twee brieven uitgelegd. Maar het bedrijf wil geld zien en dreigt met Intrum Justitia!!!

De oplossing

Bij het melden van mijn klacht over het product heb ik de medewerker van Cool Blue B.V. nadrukkelijk gevraagd of er eventueel kosten waren verbonden aan het bezoek van een monteur. Zijn reactie was ontkennend; het bezoek was onder garantie en kosteloos. Alleen onder die voorwaarde heb ik ingestemd met het inschakelen van een monteur. Nu het tegendeel is gebleken, ben ik van mening dat niet ik, maar Cool Blue B.V. deze rekening behoort te voldoen.

2 reacties

  1. Auteur
    Electrolux Home Products
    Datum
    De droger is niet geïnstalleerd zoals in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven. Wij zien daarom geen reden om u tegemoet te komen in de gemaakte kosten.

    Met vriendelijke groet,

    Nikki
    AEG Webcare
  2. Auteur
    Keyvan
    Datum
    Nooit, maar dan ook nooit meer koop ik een AEG product en ik raad het ook aan iedereen af. Voor eventuele reparaties ben je dan afhankelijk van Electrolux. Dit is een uiterst onbetrouwbaar bedrijf gericht op geld uit je zak te kloppen. Formeel zeggen ze 2 jaar fabrieksgarantie toe, maar wanneer je ze nodig hebt, krijg je met een onbeschofte monteur te maken en een pittige rekening. Natuurlijk ligt het aan consument dat hun product niet werkt. En als je protesteert dreigen ze met incasso.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Keyvan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Electrolux Home Products?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen