Klacht Electrolux Home Products: Verkeerde voorlichting

content Opgelost
# 252067
Keukenprobleem

Onze Zanussi afzuigkap is kapot. Het bedieningspaneel maakt kortsluiting. We hebben gebeld met Electrolux. De mevrouw aan de telefoon vertelde dat het onderdeel nog wel leverbaar was. Vervolgens bestellen we een monteur. Een week later komt de monteur. Hij constateert dat het betreffende onderdeel inderdaad stuk is (wat wij al wisten), maar heeft geen nieuw onderdeel bij zich. Hij gaat bellen en krijgt te horen dat het onderdeel niet leverbaar is. Vervolgens moet ik 62,50 euro betalen. Waarom? Voor een monteur die constateert wat we al wisten.

Ik vind dat we verkeerd zijn voorgelicht. Het liefst krijg ik mijn geld terug.
inmiddels ben ik bezig het onderdeel te krijgen uit Engeland. Electrolux mag dat onderdeel er ook kosteloos inzetten.

Electrolux Home Products
    Wij begrijpen dat het vervelend is dat een onderdeel niet meer leverbaar is. Op afstand kunnen wij helaas niet beoordelen wat de storing is en welke onderdelen dat betreft. Dit blijkt pas als de technicus het apparaat kan onderzoeken. Helaas is gebleken dat het benodigde onderdeel niet meer leverbaar is. Wij betreuren dit maar zijn van mening dat u niet op voorhand hierover geinformeerd had kunnen worden. Wij zullen deze kosten dan ook niet terugstorten.

Nikki
    Zanussi Webcare
    Keukenprobleem
    Kennelijk wordt onze klacht niet goed gelezen. Dat het onderdeel niet meer leverbaar is kan gebeuren. Maar in ons eerste telefoongesprek wordt ons verteld dat het onderdeel wel nog leverbaar is. U kunt niet beoordelen welk onderdeel defect is, maar wij kunnen dat zelf wel en hebben dat de mevrouw aan de telefoon dan ook verteld. Deze mevrouw kijkt in de database en bevestigt dat het onderdeel leverbaar is. Wij maken een kostenafweging en bestellen een monteur. Nogmaals we zijn verkeerd voorgelicht.Kunt u het die mevrouw niet gewoon even navragen en deze miscommunicatie rechtzetten?
    Electrolux Home Products
    Naar aanleiding van uw reactie hebben wij geprobeerd uit te zoeken wat er telefonisch bij u is aangegeven. Gezien gesprekken niet door ons worden vastgelegd is er bij ons niets bekend over uitspraken met betrekking tot onderdelen welke er wel (of niet) zouden zijn. Daarnaast blijven wij van mening dat wij op afstand geen diagnose kunnen stellen. Wij begrijpen echter uw frustratie en om deze reden hebben wij besloten de kosten van het bezoek te crediteren. Wij gaan er vanuit dat u tevreden bent met deze oplossing. Mocht u naar aanleiding hiervan vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Els
    Zanussi Webcare

Keukenprobleem
Uiteindelijke oplossing Ze hebben mij terecht beloofd de kosten terug te betalen. Ik vind wel dat ik daar veel moeite voor heb moeten doen. Ik vond de mevrouw aan de telefoon begripvol en vriendelijk. Mijn complimenten voor haar en haar service.