Klacht Electroworld Tummers: Geen oplossing na 7 weken geleden TV te hebben Ingeleverd voor reperatie

Klachtnummer
# 12685
Gebruiker
Anoniem
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij hebben een top-line Samsung LED tv gekocht (waarde rond de 3K), ongeveer net over 2 jaar geleden. De betreffende TV is net over de garantie periode en had een probleem dat Samsung niet heeft kunnen repareren. Na Samsung gesproken te hebben, heb ik hun verteld dat ik desnoods blij zou zijn met een bepaald bedrag terug te ontvangen waarmee ik opnieuw een TV kon kopen. Er werd mij toegezegd dat ze zouden zorgen voor een “alternatieve oplossing”. Aantal weken terug kreeg ik een wat korte brief in mijn brievenbus, met de mededeling dat mijn tv niet te repareren viel en ik contact moest opnemen met mijn leverancier.

Mijn leverancier zou uitzoeken hoe hij door mij gespecificeerde vergelijkbare model zou kunnen regelen. Ik kreeg van hun vaag mailtje terug met de mededing dat de TV die ik aanwees een adviesprijs had van 2699 en gezien de krediet samsung gaf, 400 erbij zou moeten betalen. Nou snap ik dat ook wel als de TV inderdaad 2699 werd verkocht (aangezien mijn TV een afwaardering zou hebben van 2 jaar). Maar in dit geval had ik al hun verkoop afdeling gesproken en zij vertelden met dat de verkoopprijs werd gehanteerd van 2165, en overal online zie ik een prijs van rond de 2000 euro. Nou heb ik hun verteld dat gezien de afschrijving van 20 % (2 van de 10 jaar) , de TV wel in de credit die ze aanhalen (2699-400) zou vallen.
Kort Samengevat: Mijn dealer heeft er intussen 2 weken over laten gaan en we zijn niet nader tot een oplossing gekomen. Ze hebben mij tijdens de hele navraag proces goed ontweken, niet op mijn mails gereplyed, niet volgens afspraken teruggebeld, terwijl ik hun telefonisch nog op de hoogte bracht dat vanaf 1 october de TVs waarschijnlijk 2 % hoger zouden vallen, en ik dat wou ontwijken. Gezien dit laatste, kreeg ik het gevoel dat ze me probeerden te forceren om hun voorstel om 400 bij te betalen te accepteren.

Gisteren heb ik voor mij een mentaal een streep getrokken en gedacht om gewoon de krediet op te vragen ipv een oplossing. Ik heb contact gehad met Samsung en er werd mij verteld dat de distribiteur van mijn leverancier al betaald was door Samsung, en mijn leverancier dat wel zou moeten weten. Er werd mij een zo geheten boekingsnummer gegeven en door Samsung verteld dat ik ook in dit geval recht zou hebben op het geld ipv vervangende tv. De bedrijf weigert mee te werken om mij te vertellen om wat voor bedrag het gaat zodat ik een tv in het bedrag kan kopen

Ze geven me te kennen dat er geen sprake kan zijn van geld restitutie en ik gewoon de 400 euro moet betalen als ik de tv wil.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Electroworld Tummers hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Electroworld Tummers?