Klacht Elektricien de Brink: Oplichting door 'elektricien'

K.

Wij hadden brandschade/kortsluiting bij de wasmachine en hebben via internet dit 'bedrijf' gevonden. De kosten waren 35 euro voorrijkosten, en ter plekke zou verdere inschatting worden gemaakt. Tussen 12 en 3 zou iemand komen, dat werd tussen 5 en 6, en uiteindelijk waren ze er iets na zessen, dus vlak voor het weekend. Er kwam een jongeman binnen met een ‘stagiair’. Hij vroeg direct of we van hun kosten op de hoogte zijn. Hun kosten waren 300 nog wat voor de werkzaamheden, en dan 35 euro per 15 minuten (het zou maximaal een half uur duren). Ik vond dit best een bedrag, maar volgens hen kwam dit omdat ze ‘spoed’ diensten doen. Hij stond langere tijd bij de meterkast en zei dat iets vervangen moest worden. Ze deden volgens hem niets met het doorgebrande stopcontact en snoer, of de wasmachine zelf. Hij is 15-30 minuten ‘bezig’ geweest. Toen hij ging zitten voor de kosten (we hadden geen idee toen wat hij heeft gedaan), noemde hij allemaal bedragen snel achter elkaar, hij zou iets vervangen hebben voor 300 euro (?). Het totaal kwam volgens hem uit op ruim 1100!! Ik zei dat ik hiervan schrok, maar hij hield een mooi praatje dat dit onder brandschade valt, en dat je hiervoor verzekerd bent. Hij vroeg nog waar we verzekerd waren, en stelde ons gerust door te zeggen dat ze goed contact hadden met deze verzekeraar. ’s Avonds om 21:30 zou hij op kantoor zijn en rond 22:30 zouden we de factuur per mail ontvangen (“dat is voor jullie denk ik het makkelijkste?”). We konden altijd bellen bij vragen. Toen ze weg waren, viel vrijwel direct het kwartje bij mij. Het ging allemaal zo snel. We hadden helemaal niets op papier. De mail had ik niet meer verwacht, en hebben we inderdaad ook niet ontvangen. We hebben meermaals gebeld, maar er wordt opgehangen zodra we doorvragen. Achteraf gezien blijkt dat ze überhaupt niets in de meterkast hebben vervangen. Daar bleek het probleem ook niet te zitten.

Wij willen ons geld terug.

Wij vinden dat Elektricien de Brink hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Elektricien de Brink?