Klacht Eliza was here: Brandstof + BTW te betalen bij afhalen huurauto Europcar

M. Schrier-Muskens

Van 9 t/m 16 mei met "Eliza" naar Cyprus. Op vliegveld Paphos de huurauto van Europcar opgehaald. We moesten 97 euro betalen voor brandstof + BTW + een bestuurder van 71 jaar oud. Een zeer lucratieve handel van Europcar. We mochten de auto met een (bijna) lege tank inleveren wat natuurlijk niemand doet omdat je wel op tijd op het vliegveld wilt zijn voor vertrek. We hebben onze bezwaren hiertegen neergelegd bij bemiddelingsorganisatie Sunny Cars en Eliza. Eliza laat onze klacht behandelen door Sunny Cars die onze klacht, traag, slecht onderbouwd en weinig klantvriendelijk onderzocht. Hun conclusie: we hebben het bedrag vrijwillig betaald. Alsof wij een keuze hadden op een vliegveld 's avonds met een lange rij wachtenden achter ons. NIet betalen, geen auto. Eliza dient duidelijk te vermelden dat op Paphos bij afhalen van de huurauto voor een volle tank brandstof moet worden betaald en niet, zoals te doen gebruikelijk, inleveren met een volle tank.

Wij willen de verzekering dat Eliza duidelijk op de website aangeeft dat Europcar Cyprus afwijkt van de normale procedure bij het huren van een auto. Ook moet duidelijk gemaakt worden dat voor personen boven de 70 jaar 28 euro betaald dient te worden. Tevens willen wij het BTW bedrag van 14,84 terug ontvangen. Waarom communiceert Eliza niet rechtstreeks met Europcar? Wat is de rol van Sunny Cars?

Eliza was here is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Eliza was here?