Opgelost door Eliza was here: Eis terugbetaling reissom bij annulering

sad Opgelost
# 431907
Gielen

Mijn reis is geannuleerd en ik ‘krijg’ nu een voucher. Ik ben echter akkoord gegaan met de alg vwn waarin staat dat men de reissom terugbetaald. Men heeft de voorwaarden eenzijdig aangepast en verwacht van mij dat ik dat accepteer. Men eliza verwijst naar de anvr en sgr. Op de site van anvr staat dat de reiziger ‘gevraagd’ moet worden om de voucher te accepteren. I accepteer die dus niet. En nu. Volgens de wet heb ik recht op terugbetaling. Ik heb al een redelijk voorstel gedaan door aan te geven dat ik het goed vind om de aanbetaling als voucher te krijgen maar de rest gewoon wens teruggeboekt te krijgen. Dit lts deel is pas 2 weken geleden betaald.

Ik wil mijn reissom terug en geen voucher

Eliza was here
    Beste meneer Gielen,

Dank je wel voor je bericht op klachtenkompas.nl. Ik kan me erg goed voorstellen dat je onwijs teleurgesteld bent in de situatie.

Op dit moment hanteren wij enkel een voucherbeleid voor alle vakanties welke wij helaas hebben moeten annuleren.

Met deze voucher kan er binnen één jaar na uitgifte een nieuwe vakantie geboekt worden. Het is belangrijk dat een nieuwe vakantie geboekt is binnen één jaar na uitgifte maar de vakantie hoeft niet voor die datum plaats te vinden. Je bent helemaal vrij in het kiezen van je vertrekdatum en bestemming. Zo ligt er hoe dan ook nog een onvergetelijke vakantie op jullie te wachten.
    Wij realiseren ons dat wij – onder normale omstandigheden- bij een annulering door ons als reisorganisatie uw gehele reissom moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat wij ons op het standpunt stellen dat het gerechtvaardigd is om hiervan af te wijken,. Hierin volgen wij de brancheorganisaties ANVR en SGR, die de corona-voucher in het leven hebben geroepen. Niet onbelangrijk, Eliza was here is zowel aangesloten bij ANVR en SGR waardoor de voucher ook gedekt is door de SGR en deze garant staat voor het volledige bedrag en de volledige geldigheidsperiode van deze voucher.

Accepteer je deze voucher, maar wil je uiteindelijk toch geen nieuwe reis boeken binnen het jaar, dan zullen wij de gehele waarde terug betalen. Deze betaling zal aan het eind van de SGR-dekkingstermijn van één jaar na de uitgifte van de voucher worden voldaan.

Wij hopen dat dit toch een passende oplossing is en hopen dan ook op jouw begrip hiervoor.

Charlotte
    Customer Support
    Eliza was here

Gielen
Een voucher voor de volledige reissom. Na 6 mnd kan alsnog een verzoek tot terugbetaling van de reissom worden ingediend

Ook een klacht indienen over Eliza was here?