Klacht Eliza was here: Gedwongen terugvlucht,terwijl je om duidelijke reden niet wilt en alsnog kosten in rekening brengen

Adriana dekker

Zondag 10 december 2017 zouden wij terugreizen van een korte vakantie in de Algarve,Portugal naar Schiphol Amsterdam.Door sneeuwstorm werd de vlucht met Transavia geannuleerd.Zelf moesten wij constateren dat de vlucht geannuleerd was en de zorg van onze reisorganisatie Elizawashere was ronduit bedroevend.
We moesten een vlucht naar Eindhoven maandagmorgen 11-12 accepteren , terwijl voor die dag ook code rood was aangegeven in Nederland.
Taxikosten van Eindhoven naar Schiphol zouden we bij Transavia kunnen declareren.Toen wij dit aanbod om bovengenoemde reden,niet accepteerden werd er een vlucht geregeld maandagavond 11december. Toen ook deze vlucht geannuleerd werd, zijn we uiteindelijk dinsdag 12 december naar Schiphol vertrokken. Omdat wij het aanbod Eindhoven van Elizawashere niet direct hadden aanvaard , moesten wij de kosten van de terugvlucht+ bagage en een extra nacht in onze eigen accomodatie alsnog voldoen.Voor alle extra kosten die wijzelf nog hebben moeten maken, zoals extra autohuur/lang parkeerkosten, eten en drinken etc.is geen respons.

Op zijn minst volledige intrekking van de extra rekening terugvlucht/bagage en verblijf in Portugal

Eliza was here
    Beste Diana,
    Jammer dat je naar aanleiding van mijn uitgebreide mail van afgelopen vrijdag jouw reactie online plaatst. Zoals ik in deze email heb uitgelegd wordt er vanuit de luchtvaartmaatschappij bij annulering van de vlucht gezorgd voor een alternatieve accommodatie, vervoer en een nieuwe vlucht. Het betrof hier extreme weersomstandigheden en dus overmacht. Omdat jullie ervoor hebben gekozen om deze oplossing te weigeren, en terug te keren naar de eerder geboekte accommodatie, zijn er logischerwijs kosten in rekening gebracht voor deze overnachting en de verlenging van jullie huurauto. Ook de nieuwe vlucht die jullie wilden boeken is in rekening gebracht. We hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt: zowel telefonisch als de bevestiging per email.
    Om die reden kan ik de nog openstaande rekening niet intrekken. Het was immers jullie keuze om niet op het aanbod van Transavia in te gaan.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben en hoop dat jullie dit ongebruikelijke einde van jullie reis kunnen afsluiten.

Ingeborg Prins
    Customer Support

Adriana dekker
Volstrek onvoldoende

Ook een klacht indienen over Eliza was here?