Klacht Eltink Wonen : beschadiging van stoelen door fout van bedrijf wordt niet erkend en niet opgelost.

Tilly

beschadiging van stoelen door bedrijf wordt niet erkend en niet opgelost.

24-1-2018 kocht ik 4 Bert Plantage stoelen bij M. van Eltink wonen (order 314284)2 ervan met wieltjes a 720 euro per stuk
3 april stoelen geleverd.
Door 2 lelijke vallen vanwege de skatewieltjes (die maar een paar mm contact maken met de vloer) onder de stoelen, ben ik hiermee naar Eltink terug gegaan. Oplossingsvoorstel: andere wieltjes (mijn kosten) montage (Eltinks kosten) oke.
M. stelt mij wieltjes voor via zijn winkelpc en heeft voor zijn voorstel telefonisch contact over de schroefdraad met wietjesleverancier.
Bedrijf komt wieltjes monteren door monteur T. Door de montage blijken er kleine bobbels te zijn ontstaan aan het onderste deel van de gekromde poten. T. noteert dit ook als zodanig op de werkbon. De schroef in de poot van de nieuwe wieltjes is 2,1/2 cm. lang. Het originele wieltje heeft een schroeflengte van 1 1/2 cm , waardoor er van binnen uit door het metaal van de gekromde poten heen geschroefd blijkt te zijn. Dit uit zich door opgehoogd lak.
M. heeft contact gehad met fabrikant en gesproken over “ punt in lak”
En volgens fabrikant heeft lak geen gevolg voor de stevigheid in de toekomst.
Probleem: M. heeft de verkeerde wieltjes besteld, monteur heeft de verkeerde wieltjes gemonteerd en M voelt zich op geen enkele manier verantwoordelijk, en mailt oa een mail met alleen maar:
‘waar gaat dit over!!”
Feit is dat onder de lak metaal zit van de poten en daar is doorheen geschroefd. Voor stoelen van deze prijs is een beschadiging met mogelijk verzwakking van poten niet acceptabel. Het beschadigde lak zal inderdaad geen constructie verzwakking generen , wel het beschadigde metaal er onder.
Oplossing: nieuwe stoelen. Het bedrijf is verzekerd voor dit soort bedrijfsongelukjes lijkt me.

nieuwe stoelen met brede wieltjes met kortere schroefdraad, deze zijn ook voorhanden bij wieltjesbedrijf: floor friendly

Wij vinden dat Eltink Wonen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Tilly
Er is tot op heden niet gereageerd op mijn klacht. Het zou aan de "vakantie periode" kunnen liggen..... Mocht er binnen afzienbare tijd alsnog een positieve klachtenafhandeling plaats vinden, dan hoop ik dat ook bij deze klacht te kunnen vermelden.

Ook een klacht indienen over Eltink Wonen ?