Klacht Emma Matras: geen terugbetaling van retour zending

Gitti

Behalve alle andere dingen die er mis gingen zit ik nu al weken op terugbetaling van twee geretourneerde matrassen te wachten, ca. 740 euro. Hierover is via de mail, via Messenger en via Instagram contact geweest (nadat er niet meer op mijn mail werd gereageerd) en er is me al drie keer toegezegd dat het bedrag binnen een bepaalde termijn teruggeboekt zou worden wat niet gebeurd is.

Ik wil mijn geld terug en onderhand zou Emma Matras eens over compensatie moeten nadenken.

Gitti
    Beste Emma, als reactie op mijn klacht ontving ik ongeveer dezelfde mail die ik al tig keer eerder had ontvangen, zonder dat mijn geld terugbetaald is. Keer op keer meldt u dat er ergens iets fout gegaan zou zijn in de verwerking van de retourzending of de terugbetaling (dat varieert in de berichten), keer op keer meldt u dat een medewerker nu bezig zou zijn de fout te herstellen of dat de fout hersteld is (dat varieert in de berichten) en dat ik zeer binnenkort het geld op mijn rekening kan verwachten. En keer op keer is dat niet het geval.

Nu vraagt u wederom naar mijn IBAN die ik u op 10 augustus heb toegestuurd, op verzoek van een medewerker. Op 16 augustus kreeg ik te horen dat het probleem opgelost was en het geld onderweg was naar de IBAN die u nu niet meer kunt vinden.

U begrijpt zeker dat ik het verschil tussen de eerdere berichten en uw reactie op Klachtkompas niet zie. U begrijpt zeker ook dat ik niet begrijp waarom u niet over mijn gegevens beschikt die ik u toegestuurd heb en die in meervoud in uw systeem zouden moeten staan. Hopelijk begrijpt u ook wel dat ik niet al te veel vertrouwen meer heb in uw eindeloze beloftes dat het probleem opgelost zal worden en ik mijn geld tegemoet kan zien. Ondertussen geldt alleen nog maar: Eerst zien, dan geloven. Pas op het moment dat u mijn geld terugbetaalt is er de oplossing die u al tig keer hebt beloofd en die er al lang had moeten zijn.
    Gitti
    We zijn weer tig emails in ondertussen drie talen (Nederlands, Duits, Engels) verder zonder dat ons aankoopbedrag voor de geretourneerde matrassen teruggestort is. De inhoud van de mails van Emma Matras is steeds hetzelfde: Er is iets misgegaan bij het verwerken van de retourzending waarvoor excuses en het aankoopbedrag zal binnen X werkdagen op onze rekening staan. Vervolgens gebeurt er niets. Op de Facebook pagina Gedupeerden Emma Matras die zo’n 200 leden telt (en dat aantal groeit gestaag) staat een verzameling soortgelijke ervaringen. Ondertussen blijft Emma Matras enthousiast adverteren om nieuwe klanten te werven terwijl het bedrijf niet in staat is om de meest basale service aan hun huidige klanten te bieden.
    Emma Matras
    Beste,

Het geld is op 8 september overgemaakt. Het kan tot 14 dagen duren voordat het geld op je rekening staat. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Gitti
Emma Matras geeft aan dat het geld ondertussen overgemaakt zou zijn en binnen 14 dagen op mijn rekening zou staan. Echter, deze toezegging is me in de afgelopen weken al meerdere keren gedaan zonder negekomen te worden. Ik hecht dus geen waarde meer aan toezeggingen van Emma Matras. Zien is geloven. Tevens zou ik gezien de gang van zaken een compensatie op z‘n plaats vinden wat ik al per mail bij Emma Matras heb aangegeven maar waar niet op gereageerd is.

Ook een klacht indienen over Emma Matras?