Klacht Endinet: Gasmeter laten ijken

Klachtnummer
# 50330
Gebruiker
elve36
Datum
0 reacties

Details

De klacht

hallo,

Vorig jaar heb ik (ongevraagd) een nieuwe gasmeter geplaatst gekregen door Endinet.
Nu blijkt mijn gasverbruik véél hoger dan in voorgaande jaren. (Tov 2012 is het verbruik 1/3 deel hoger) De energieleverancier (EON) verwijst me naar de netbeheerder; Endinet. Ik heb het vermoeden dat het met de nieuwe gasmeter te maken heeft en heb Endinet daarover gebeld. Een medewerkster daarvan vertelde me dat het laten ijken van de gasmeter € 380,00 + BTW kost. Endinet komt dan de huidige meter verwijderen, laat 'm door een ander bedrijf ijken en later hoor ik dan hoe het met de meter zit. Alleen als blijkt dat de meter niet goed functioneert krijg ik die € 380,00 + BTW, én een deel van het teveel betaalde bedrag aan gasverbruik, terug van Endinet.
Dit is belachelijk! Ik kan niet zeker zijn, of bewijzen, dat MIJN meter daadwerkelijk gecontroleerd en afgekeurd wordt, dus dit is bij voorbaat al een verloren zaak voor mij. Feitelijk heb ik nergens een poot om op te staan!

De oplossing

* Controle en ijking van de gasmeter gratis (ik betaal maandelijks voor huur en gebruik van hun gasmeter, Endinet dient te zorgen dat de meter altijd correct functioneert!)
* Controle van de gasmeter door een Endinet EN door een door mijzelf te bepalen bedrijf.
* IJkingsrapport nav de ijking van de gasmeter.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Endinet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Endinet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen