Klacht Endinet: Nieuwe Gasmeter met gaslek

Klachtnummer
# 24769
Gebruiker
D Winands
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vrijdag 5-4 een nieuwe "slimme" gasmeter laten plaatsen a €72. De installateur constateerde een gaslek van 7mB en verzegelde daarop de gasaansluiting... en weg was Endinet.
Met spoed hebben we daarom een (erkende en gecertificeerde) monteur laten komen. Deze heeft visuele controles (met speciaal sop) en drukmetingen uitgevoerd op diverse drukken en meerdere momenten. Er kon geen gaslek geconstateerd worden. Wel constateerde deze monteur dat de nieuwe meter een defecte "B klep" had. Endinet maar gebeld, bel maar terug na het weekend. Maandag gebeld: twee keer heen en weer tussen Endinet en hun eigen monteur. daarna verwezen naar de storingsdienst. Daar wilde de medewerker met mij in discussie of de betreffende klep wel defect was... Ik heb hem moeten uitleggen dat ik geen installateur ben, maar een erkende installateur dit defect had geconstateerd en een discussie over de telefoon weinig zin had. Ze sturen een monteur...

De oplossing

De kosten van het plaatsen van de gas en electra meter neem ik zoals vooraf bekend, graag voor mijn rekening. De nota van de installateur die ik met spoed op vrijdag moest optrommelen voor een gaslek wat er niet was (nota komt nog a €150 tot €200), wil ik graag vergoed hebben van Endinet. Maar goed dat deze monteur het werk van Endinet heeft bekeken, anders was de defecte B-klep ook niet opgemerkt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Endinet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    D Winands
    Datum
    Zojuist een monteur van Endinet over de vloer gehad die naar de betreffende B-klep gekeken heeft. Deze constateerde dat deze klep wel werkt. Mooi, maar... hij constateerde daarnaast dat we inderdaad géén gaslek hebben. We hebben dus een monteur moeten laten komen en moeten betalen voor niks. deze nota wil ik graag door Endinet betaald hebben.

Ook een klacht indienen over Endinet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen