Opgelost door Eneco Zuid Nederland: 1 jarig contract en nadat jaar toch een opzegvergoeding moeten betalen van totaal 100 euro

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 167138
Gebruiker
Jurgen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In november 2014 zijn we verhuist, hebben enkele weken geen woning gehad. We waren tevreden over eon en hebben een nieuw contract per post ontvangen van 1 jaar. Het oude contract was niet meer geldig, omdat we tijdelijk geen woonruimte hebben gehad. Via een collectieve energie inkoop hebben we besloten een nieuw contract aan te gaan bij eon. Na 2 keer gemaild te hebben zou het opgeloste zijn, nou niet dus. We hebben nu een rekening ontvangen van 50 euro voor gas en 50 euro voor elektriciteit. Terwijl er op papier staat dat we een contract van 1 jaar hebben en dit is al verstreken.

De oplossing

Ik verwacht dat eon zich houdt aan het contract wat op papier staat. Dit is 1 jaar contract en deze is afgelopen. Het is niet juist dat wij nu in totaal 100 euro moeten betalen, omdat ze terug komen op het oude contract. Er is tegen ons telefonisch en schriftelijk gezegd dat het een nieuw contract is voor 1 jaar. Het oude contract is komen te vervallen, omdat we enkele weken geen woonruimte hebben gehad.

2 reacties

  1. Auteur
    Eon
    Datum
    Geachte Suijkerbuijk,

    Graag bevestig ik u hier alvast dat de boete van € 100,00 komt te vervallen. Een inhoudelijke reactie heb ik per e-mail gestuurd door middel van een antwoord op een e-mail van uw partner.

    Met vriendelijke groet,
    E.ON Klantenservice
  2. Auteur
    Jurgen
    Datum
    Ik ben tevreden met de afhandeling van de klacht. Het bedrag hoef ik niet te betalen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jurgen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?