Klacht Eneco Zuid Nederland: energie assistent

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 253021
Gebruiker
Mmoontje
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ben begin 2016 overgestapt naar een andere energieleverancier, heb hiervoor netjes de 200 euro boete betaald alsmede de bijbetaling van de definitieve eindafrekening. Het contact over de terugzending van de energie assistent ging heel moeizaam, moest vaak weken wachten voor ik eens antwoord kreeg op mijn mails. Ik heb uiteindelijk de energie assistent teruggestuurd en volgens e-on was hiermee alles geregeld en voldaan. Nu begint e-on mijn e-mails te sturen over een openstaand bedrag van 366,85 euro, terwijl alles was voldaan. Ondanks alle toezeggingen eerder dat alles voldaan was beginnen ze nu hiermee onder het mom dat ik ze dat contractueel nog schuldig ben voor de energie assistent. Ik voel me behoorlijk bedonderd omdat hierover vanaf het begin nooit met 1 woord is over gerept. Ik ga niet betalen voor iets wat ik verder niet gebruik, ik heb niet voor niks 200 euro boete betaald. Dit voelt voor mij als misleiding (oplichting)

De oplossing

Ik wil een bevestiging dat ik netjes al mijn betalingen ben nagekomen inclusief de 200 euro boete. Ik wens kwijtschelding van deze laatste onverwachte aanmaning van 366,85

1 reactie

  1. Auteur
    Eon
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Laan,

    Ter bescherming van uw privacy plaats ik mijn volledige reactie niet hier openbaar. Zojuist heb ik u een e-mail gestuurd, waarmee u hopelijk begrijpt dat ik niets anders kunnen doen dan uw klacht ongegrond verklaren.

    Er is geen discussie mogelijk over het openstaande bedrag (daar is al meermaals duidelijk contact over geweest) maar uit coulance ben ik best bereid om een betalingsregeling hierover te treffen. Via een reactie op mijn e-mail kunt u aangeven of u een betalingsregeling wenst.

    Met vriendelijke groet,

    E.ON Klantenservice
    Afdeling Klachten

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mmoontje
Datum
Uiteindelijke oplossing
E-on blijft wil geen kant op, ik ga niet betalen en desnoods slepen ze me maar voor de rechter. Ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak, ik heb hier al 200 euro boete voor betaald. Dit is de reinste misleiding. Ik ga mijn rechtsbijstand hiervoor inschakelen en de nodige media om nieuwe klanten te waarschuwen voor de misleiding omtrent de energie assistent. E-on rept hier bij het afsluiten van het contract met geen woord over, dit horen ze bij de afsluiting duidelijk te vermelden ( en niet naderhand verwijzen naar een klein regeltje in de algemene voorwaarden. Nu komen met tegenreactie dat het vermeld is in een mail van september 2016, terwijl het contract al begin 2016 is opgezegd. Zoals ik al eerder vermeldde hadden ze dit al bij de opzegging bekend moeten maken, pure misleiding. Zo behandeld e-on zijn klanten die jarenlang klant zijn geweest!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen