Klacht Eneco Zuid Nederland: EnergieAssistent, stiekem abonnement!

Klachtnummer
# 255192
Gebruiker
L. Rabenort
Datum
0 reacties

Details

De klacht



Sept 2015 E.ON aan de deur. De prijs was bij hen veel lager. Ik ben
overgestapt. Een paar maanden later weer iemand aan de deur. Hij mocht me als
bestaande klant een mooie aanbieding doen. Als ik mijn abonnement nu om zou
zetten, kreeg ik een GRATIS EnergieAssistent (EA). Nog meer besparen. Mijn kritische
vragen gesteld en gevraagd naar het addertje. Bang voor een instinker hoefde ik
niet te zijn. Zelfs toen ik vroeg wat de EA kostte, zei hij dat er bij E.ON
niets extra gerekend werd, maar je geen EA kreeg bij de goedkoopste contracten,
dat je bij de concurrent wel altijd p.m. abonnementskosten betaald. Bij E.ON niet!
Maandbedrag kon ook lager. Zonder eigen referentiekader heb ik dit van hem
aangenomen. Na kritische vragen en geruststellende antwoorden, in het volste
vertrouwen overgestapt. Ik was een tevreden klant, tot de eindafrekening. Bijbetalen.
Toen de concurrent aan de deur. Ik vertelde dat mijn contract nog liep. Geen
probleem. Een boete voor vroegtijdig overstappen zou door hen betaald worden.
Ook voor cadeaus als de EnergieAssistent kan een wettelijk bepaalde boete
gelden. Dan lees ik op de bevestiging van mijn opzegging onder het kopje ‘aanvullende
producten’ het volgende: “Mocht u gebruik
maken van de aanvullende producten van E.ON, zoals een cv-onderhoudscontract of
de EnergieAssistent, dan willen wij u er graag op wijzen dat deze contracten
doorlopen. Wij brengen maandelijks de kosten bij u in rekening.” Ik bel de klantenservice.
Zij verteld mij dat na de overstap er
elke maand €16,50 voor het abonnement van de EA van mijn rekening gehaald zal
worden. Ik moet 24maanden betalen voor een dienst en product, waar ik geen gebruik
van maak. Ik had dit kunnen lezen in de voorwaarden, was het commentaar. Er is
nooit met 1 woord over gesproken dat er aan de EnergieAssistent ook nog een
abonnement hangt welke gratis is zolang je klant bij hun bent. Stap je eerder
over dan einde contract moet je dit abonnement doodleuk betalen tot einde contract.
Meermalen contact met de klantenservice en het indienen van een klacht ,resulteren
in “Sorry, we staan in ons recht, u moet
betalen.” Als tegemoetkoming, mag ik de EA nu ook terug sturen, zodat ik geen
boete krijg en zullen zij de 24 resterende ,maanden in 1 keer in rekening
brengen. Ik had beter moeten weten. Is het aanbieden van een gratis product,
dat toch niet zo gratis blijkt te zijn, geen verkoop onder valse voorwendselen?



De oplossing



Het omzetten
van het abonnement naar een boete (waarvan de hoogte wettelijk is bepaald).

De
EnergieAssistent kan terug gestuurd worden.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?