Klacht Eneco Zuid Nederland: EnergieAssistent opzeggen niet mogelijk

Klachtnummer
# 178715
Gebruiker
Robin
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eerder dit jaar verhuisd naar een nieuwe woning en erg getwijfeld over de keuze van slimme thermostaat. Omdat we al bij Eon waren, uiteindelijk gekozen voor de gratis EnergieAssistent bij een contract van 3 jaar.

Na zeer teleurstellende ervaringen met de EnergieAssistent, besloten om over te stappen naar Eneco.
Nu blijkt dat je wel stroom en gas op kan zeggen met een maximale boete van 100 euro per product, maar blijf je vast zitten aan de EnergieAssistent! De "gratis" EnergieAssistent wordt nu ineens omgezet naar een huur van 15 euro p.m.! Of je betaald alles in 1 keer, dat is 300 euro voor het opzeggen van EnergieAssistent!

Dus EnergieAssistent is de reden dat ik wil opzeggen, maar dat blijkt dus niet mogelijk.

De oplossing

Waarom kan je wel energie producten als stroom en gas opzeggen, maar blijf je vast zitten aan EnergieAssistent? Opzeggen en de boete van resterende periode betalen is natuurlijk geen oplossing en niet in verhouding tot opzeggen van stroom en gas.

1 reactie

  1. Auteur
    Eon
    Datum
    Geachte heer De Turck

    Via e-mail heb ik u een inhoudelijke reactie verstuurd op uw klacht.

    Met vriendelijke groet,
    E.ON Klantenservice

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen