Klacht Eneco Zuid Nederland: EnergieAssistent opzeggen niet mogelijk

Robin

Eerder dit jaar verhuisd naar een nieuwe woning en erg getwijfeld over de keuze van slimme thermostaat. Omdat we al bij Eon waren, uiteindelijk gekozen voor de gratis EnergieAssistent bij een contract van 3 jaar.

Na zeer teleurstellende ervaringen met de EnergieAssistent, besloten om over te stappen naar Eneco.
Nu blijkt dat je wel stroom en gas op kan zeggen met een maximale boete van 100 euro per product, maar blijf je vast zitten aan de EnergieAssistent! De "gratis" EnergieAssistent wordt nu ineens omgezet naar een huur van 15 euro p.m.! Of je betaald alles in 1 keer, dat is 300 euro voor het opzeggen van EnergieAssistent!

Dus EnergieAssistent is de reden dat ik wil opzeggen, maar dat blijkt dus niet mogelijk.

Waarom kan je wel energie producten als stroom en gas opzeggen, maar blijf je vast zitten aan EnergieAssistent? Opzeggen en de boete van resterende periode betalen is natuurlijk geen oplossing en niet in verhouding tot opzeggen van stroom en gas.

Eon
    Geachte heer De Turck

Via e-mail heb ik u een inhoudelijke reactie verstuurd op uw klacht.

E.ON Klantenservice

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?