Klacht Eneco Zuid Nederland: Energiefactuur 2,5 x zo hoog faillissement van mijn onderneming

happy Niet opgelost
Gebruiker1556872296

Beste,

Ben helemaal van slag nadat ik enige tijd heb aangegeven vanaf januari geen energiefactuur meer ontvangen te hebben.... nu krijg ik eindelijk mijn factureren en blijken meer als het dubbele te zijn als dat ze normaal waren.
Factuur van november’18 was 841,68 euro nu van februari ‘19 is maar liefst....2103,07 euro!!!!!! Met zelfde verbruiken en dat keer 3 omdat ik na lange tijd geleden al te vragen nu pas facturen krijg van eerste kwartaal! Kan ik hier ergens mee terecht want als dit zo is gaat mijn bedrijf failliet en staan er 5 mensen op straat zonder werk. Weet niet wat ik moet doen en sta zal met Eneco 35 min in de wacht en nog niemand aan de telefoon. Help wie weet iets of heeft raad

-Kijken of deze verhogingen wettelijk kloppen
-Zo ja, waar kan ik aankloppen voor enige subsidie want mijn bedrijf kan dit niet betalen en zal ik faillisement moeten aanvragen en staan er 5 mensen op straat zonder werk.

Gebruiker1556872296
Uiteindelijke oplossing Het wordt nu een soort chantage want Eneco wilt alles corrigeren als ik contract aan ga van 3 jaar maar ik ben vanaf Jan 2020 overgestapt naar quint omdat ik gewoon geen contact met Eneco kreeg en dit contract 15 april jl getekend. Als ik dat niet doe moet ik dus ruim 10000 euro betalen aan Eneco. Ga ik met eneco door zal mijn boete 20% per maand van verbruik zijn aan quint voor 5 jaar! Aangezien ik nooit fact van januari heb kunnen protesteren omdat ik tot mei gewoon mijn facturen niet heb gekregen van eneco ook na het vragen hiervan niet maar pas allemaal op 3 mei kon ik ook niets weten. Eneco vindt tot nu toe dat ik als ondernemer zelf achter contract moer aangaan zelf een nieuwprijs voorstel moet vragen..... dus loopt nog allemaal en quint en rekencoach denken gelukkig wel mee....maar tot nu is het drama en sta ik met mijn rug tegen de muur