Klacht Eneco Zuid Nederland: Onterechte eind - en jaarnota

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 327657
Gebruiker
Elly
Datum
6 reacties

Details

De klacht

In Juni 2018 hebben wij een eindnota ontvangen gehad van Eneco. Dit onterecht !

Wat is er gebeurt?
Mijn vriendin haar moeder is verhuisd in Juni 2018 naar een verzorgingstehuis. Hierdoor moest alles worden afgesloten in haar woning waar zij voordien woonde.
Mijn vriendin heeft dit doorgegeven gehad aan Eneco. Doch heeft iemand, met wie zij toen contact had, ons eigen adres opgegeven als verhuizende.
Wat dus helemaal niet zo is!

Het bedrag van 461,33 euro zouden wij moeten betalen. Hieromtrent hebben wij ontzettend vele malen getelefoneerd met Eneco.

Men ging dit oplossen voor ons maar men blijkt een eindnota niet te kunnen wijzigen/verwijderen.

Zonet een jaarnota gekregen waar men pas begint te tellen vanaf 07/2018. Wat helemaal niet juist is.

Wij wonen hier al twee jaar en zijn niet meteen van plan om te verhuizen.

Als je iemand vraagt dewelke meer kan betekenen voor ons, kan je niemand aan de telefoon krijgen.

Dit bedrag betalen wij niet omdat dit volledig ten onrechte is.

Ook de jaarnota, waar wij gingen op wachten, klopt helemaal niet.

Wij hebben niet veel meer, mssn wel minder, verbruikt als de jaren voordien. Maar toch zouden wij een enorme som moeten bijbetalen.

Een bedrag van 461,33 euro + 154, 80 euro.

Geen mens die hieraan uit kan.

De oplossing

Alles opnieuw bekijken en ons deze sommen kwijtschelden. Nadien ons een nieuwe fatsoenlijke jaarnota bezorgen.

6 reacties

  1. Auteur
    Elly
    Datum
    Waarom kan er niemand van Eneco hun verantwoordelijkheid nemen?

    Wij hopen dat dit spoedig in orde mag komen.

    Met beleefde groet

    Elly van der Starre & Wim Adriaens
  2. Auteur
    Elly
    Datum
    Tot op heden blijkbaar geen enkele reactie vanuit de kant van Eneco.
    Jammer.
    Zo ga je niet met je klanten om ons inziens.

    We geven de moed niet op.

    Met beleefde groet,

    Wim Adriaens & Elly van der Starre
  3. Auteur
    Elly
    Datum
    Dit is wat wij vandaag ontvingen.

    Eneco stuurt aan dat wij het volledige bedrag van 461,33 euro meteen moeten betalen.

    Dit omdat wij de afbetalingsregeling niet nagekomen zijn.

    Wij hebben nooit een afbetalingsregeling toegestaan noch ontvangen.

    Eneco lult enorm uit hun bek en weet dat ik, als Belg zijnde, hier de nodige reclame zal over maken.

    Facebook is een sterk item.

    Volg het maar op Facebook want mijn bericht zal openbaar worden gepost.

    Als jullie jullie verantwoordelijkheid niet nemen, omdat jullie jullie oppermachtig voelen, weet dat een Belg zich niet snel aan de kant laat zetten.

    Goed bezig Eneco, echt niet dus !!!!

    Mvg Elly en Wim 06 406 640 89

  4. Auteur
    Elly
    Datum
    Wat verwachten wij van Eneco Zuid-Nederland.
    Onderaan staan twee opties: Nieuwe reactie of Beoordeel en sluit.
    Wij missen nog een optie: Een reactie.
    Het zou Eneco sieren in ieder geval enige reactie te geven.
    Maar blijkbaar voelen zij zich oppermachtig.
  5. Auteur
    Elly
    Datum
    Volhouder wint.
    Zeggen ze toch
  6. Auteur
    Elly
    Datum
    Wat wij niet begrijpen is dat niemand van Eneco haar of zijn verantwoordelijkheid wilt of durft te nemen.
    Er zijn enorme fouten gebeurd maar we zijn mensen. Nobody is perfect.
    Doch enige reactie van een verantwoordelijk iemand zou wel zo correct zijn, niet dan?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Elly
Datum
Uiteindelijke oplossing
Momenteel houden zij het bij het oude ondanks dat wij duidelijkheid willen. Een verschil van ongeveer 560 euro op één jaar? Wij hebben de klachtencommissie ingeschakeld. Hopelijk brengt deze een oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen