Klacht Eneco Zuid Nederland: Slimme meter, slim voor energie maatschappij, niet voor consument!!

Just saying

Ik ben in September 2014 in dit huis komen wonen, met een "slimme meter" Mijn vorige huis had geen slimme meter, maar die meter is wel slim voor de energie maatschappij maar niet zo voor mij. Ten eerste woon ik in een zeer geïsoleerd nieuw huis, en mijn vorige woning was alles behalve dat.

Ik kreeg dan ook het eerste jaar iets van 700+ euro terug met de eindafrekening, idem het jaar daarop in 2016, maar tot mijn verbazing moet ik dit jaar 700 euro bijbetalen. ik woon alleen, heb niks veranderd, heb een bijstand en hoewel mijn maandelijkse tarief verlaagd is, is mijn gas om onduidelijke reden met maar liefst 300% gestegen,WTF???

Ik heb dit aangegeven toen de eindafrekening binnen kwam, maar daar is niks meegedaan...nu wederom een klacht gestuurd , want aan te tonen is dat ik teven in de laatste maanden van september tot en met December beduidend minder heb verbruikt. En toch moet ik 700Euro bijbetalen??
Ik stap dan ook over naar een andere maatschappij, maar zou het liefste die zogenaamde "slimme meter" eruit willen gooien...helaas kan dat weer niet, zonder torenhoge kosten. Ik krijg het idee dat die meter weer een slimme zet is van corporaties, maar dat terzijde.

Ik wil mijn geld terug! Ik wil dat deze rekening nog eens goed onder de loep wordt genomen, en anders dat iemand mij een oude meter terug geeft, ik vertrouw die digitale apparatuur voor geen meter en niemand die het kan bewijzen behalve de leverancier zelf! Hoe is dat eerlijk??
Het ligt dan altijd aan de consument en nooit aan de leverancier.

In elk geval wil ik hier een oplossing voor! Ik hou niet van deze verassingen!

Just saying
    Ps. Ik kan nog steeds niet geloven dat mijn verbruik met 300% is gestegen in een jaar!
    Eon
    Geachte mevrouw Wahr. Ik heb per e-mail gereageerd op uw klacht en ga er vanuit dat deze hiermee is afgehandeld.Eventuele vervolg correspondentie gaat via een antwoord op mijn email. Met vriendelijke Groet, E.ON klantenservice
    Hallo,
    Zijn jullie helemaal van de pot gerukt??
    Ten eerste, ik ben wel degelijk overgestapt met zowel electra als gas.
    Wat het nakijken van de "slimme" meter betreft, dat heeft weinig zin weet ik inmiddels door verschillende onderzoeken .
    Ik wil van mijn slimme meter af en wordt hierdoor uiteraard naar Leander door verwezen. Liander zal me weer terug verwijzen naar jullie en zo komt er nooit een antwoord op waarom ik in godsnaam 300% meer verbruikt heb afgelopen jaar, in ver telijking met voorgaande jaren.

Het is lekker makkelijk om iets uit te gaan lezen dat onmogelijk juist kan zijn.
    Op deze manier vullen jullie je portemonnee toch wel. Want een slager die zijn eigen vlees keurt heeft tenslotte ook altijd gelijk.

Ik weiger de elektra kosten te betalen die ik bij jullie heb, omdat deze nu bij een andere maatschappij zitten.
    Ik heb wel degelijk contact opgenomen, telefonisch , over deze klacht , meteen na de jaar afrekening. Dat jullie personeel geen aantekeningen maakt, is meer jullie probleem.
    Ik stel voor dat jullie me voor de rechter slepen, want ik ben het zo zat door een corporatie belazerd te worden!!

Ik verwijs nog even naar de uitzending van Kassa waar het wel degelijk mogelijk is dat een "slimme" meter meer registreert dan werkelijk het geval is. Ik moet nu een andere meter aanschaffen om mijn gelijk te bewijzen? Dit is de wereld op z'n kop!
    Koude winter of niet, dat excuus is natuurlijk erg gemakkelijk, ik verbruik niks meer met de jaren ervoor. Kortom, ook die vlieger gaat niet op.

Als dit jullie antwoorden zijn, dan zal een klant het argument nooit winnen, en ik ben bang dat dit precies het hele punt is van die zogenaamde "slimme" meter hoax.

Het eiken van de meter op een andere plek is namelijk onzin, als deze wordt beïnvloed door andere factoren. Laten ze me maar afsluiten. Ik denk dat ik met een andere manier ook wel kan overleven. Maar 2000+ euro in een jaar betalen waarvan het gros ook nog eens belasting , in mijn eentje met een bijstand is wordt te gek voor woorden!

Als ik een kasteel aan het verwarmen was begrijp ik het nog!
    Ik betaal niet zolang dit niet is uitgezocht.

Just saying
    Intussen wil ik ook graag de BTW ontvangen die ik betaald heb in zowel 2015 als 2016. In de afbeelding is te zijn dat jullie dit verkopen als een bedrag INCL BTW en maar het moet excl BTW zijn. Deze beide jaren heb ik die bedragen teveel betaald zonder de teveel betaalde BTW terug gekregen. Ik wil dat ook graag nog even ontvangen ! En de berekening van 2015/2016 zou ook nog eens een hoger bedrag moeten zijn wat ik aan voorschotten heb betaald. Dus misschien toch even goed nakijken. Als ik 400% meer gas verbruik op basis van onveranderde gewoonte, dan is er mogelijk een fout met de gasmeter. Graag deze even te controleren op jullie kosten. Ik betaal tenslotte niet voor niets ook "Beheer" kosten en maar liefst een bedrag van 300+ Euro! Kortom lijkt me het minimale!
    Just saying
    En tot slot; Waarom moet ik 28 euro boete betalen voor overstappen als ik al sinds 2012 klant bij jullie ben??? Dat is pure diefstal!! Je draaien de ene poot naar de andere uit, en dat weiger ik te accepteren. De uitleg over de zgn miscalculaties in de nota's van voorgaande jaren zijn vanwege jullie SLIMME METER, als jullie die niet uit kunnen lezen, hoe is deze dan slim?? Waarom moet ik dan gaan controleren hoe het zit als hij zo slim is?? En waarom staat niks op mijn rekening geschreven over de verschillen van een voorgaand jaar?? Dat hebben jullie dus aan je eigen onduidelijkheden te danken. Als deze zaken niet normaal worden aangeduid en geen mens er pap van kan maken, is het dan de bedoeling dat klanten zich suf gaan bellen om het op te lossen?? Jullie innen maar wat graag geld dat niet aan jullie toebehoort (zie 2014/2015 Nota) De discrepanties zijn stuitend! En dan nog 28 Euro per maand tot september innen omdat ik opzeg na 6 jaar??? Moet niet gekker worden
    Eon
    geachte mevrouw Wahr, ik heb opnieuw via e-mail op uw berichten gereageerd. Met vriendelijke groet, E.ON klachtenafdeling

Just saying
Lekker makkelijk, zij vinden dat het is opgelost en willen de klacht sluiten?? En ik heb dat maar te accepteren?? Ik heb uiteraard geen poot om op te staan en wordt doorverwezen naar Liander, op deze wijze trek je als klant altijd aan het kortste eind.

Ook een klacht indienen over Eneco Zuid Nederland?