Klacht Eneco Zuid Nederland: Slinkse colporteurs

A.B.

Zojuist bezoek gehad van een tweetal colporteurs van Eneco. Het gesprek begon met een fantastisch sprookje dat men door Eneco naar ons adres is gestuurd met “een persoonlijk aanbod”, omdat laatstgenoemde ons graag terug zou willen als klant. Ik vertegenwoordigde tijdens het gesprek ook de belangen van mijn al wat oudere schoonouders, die eveneens bewoners zijn van ons pand. Na fatsoenlijk het hele verhaal te hebben aangehoord, heb ik de colporteurs gevraagd om het “aanbod” per mail naar mij te verzenden, zodat ik e.e.a. Op het gemak kon nakijken. Dit was geen probleem en men begon ijverig mijn gegevens te noteren. Hierna kreeg ik de tablet aangeboden, met de vraag of ik mijn handtekening wilde zetten. Dit heb ik geweigerd, daar ik heel duidelijk een aanbieding (dus eigenlijk een prijsopgave) gevraagd hebt en men mij plompverloren een contract onder de neus schoof. Ik vind dit misleiding van het hoogste niveau; onder etenstijd aanbellen en vervolgens op een dergelijke slinkse wijze mensen direct “binden”. Toen ik aangaf dat dit een bijzonder onprettige werkwijze is naar mijn idee, schermde men met het feit dat ik “toch 14 dagen bedenktijd” had. Toen ik nogmaals aangaf een onprettig gevoel te krijgen van de situatie, maakte men zich snel uit de voeten. Ik kan me indenken dat er heel wat mensen in deze slinkse truc trappen, en wil jullie daarom dringend verzoeken hier actie op te ondernemen. En klant worden bij Eneco.. daar bedank ik voor nu even voor..

Aanpakken van dergelijke praktijken

A.B.