Klacht Eneco: 2 eindnota's betalen

R.cauberg

mei contract opgezegd 2013; in juni 2013 ontving ik de Eindnota. bijbetalen € 1.106,90 verbruik van 6maanden. Gebeld en correctie nota op aangevraagd; Te hoog verbruik + in deze eind-nota 2013 worden de verkeerde verbruiksstanden van 2011-2012 bij de eindrekening erbij opgeteld. Terwijl er een correctie op 2011-2012 is gevraagd. De correcte standen vinden we niet terug in t 1ste eind-nota. Daarnaast heb ik de correctienota2011-2012 al volledig betaald. Toch wil Eneco dat ik 2011-2012 met andere verbruikstanden nog één keer betaal. de Eindnota is een correctie nota op aangevraagd. 500, 34 terug zou krijgen. Na herhaaldelijk contact moest ik er zelf achter komen dat ik nog €600 moet betalen. Incassobureau zegt; Als u de eerste eindnota voldaan had kreeg u die €500 terug.
Ik heb alle verschuldigde bedragen betaald en er Is op de 1ste eindnota een correctie nota op aangevraagd. De hele 1ste eindnota is geheel niet correct. en kan niet voor deze nota de kosten opdraaien.

Ik heb een correctie nota aangevraagd op de 1ste eindnota. Dit wil zeggen dat de 1ste eindnota niet correct is opgebouwd.En die komt te vervallen.
De correctie nota die later binnenkomt. Bevat de goede informatie en ondanks het hoge verbruik kan ik jullie berekening natellen. Wat echter niet klopt. Is dat jullie mij laten opdraaien voor de 1ste eindnota. Ik zou fijn vinden als hier nogmaals naar gekeken word. Ik ben verantwoordelijk voor de verbruikskosten die ik heb gemaakt. En zoverre de correctie eindnota verteld. ben ik van alle verschuldigde bedragen voldaan. En zou ik nog geld terug krijgen. naar mijn berekening klopt t bedrag dat ik terug zou krijgen ook niet. Ik heb een paar eindnota's opgesteld. 1 de correcte eindnota zoals t hoort te zijn, eentje zoals jullie hem beweren dat zo is, alleen dan wel met de juiste standen. en nog enkele voorbeelden om duidelijk te maken dat ik correct zit en niet voor de 1ste eindnota moet betalen. en ik onterecht word verschuldigd tot betalen

Eneco
    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw klacht. U geeft aan dat u langere tijd bezig bent rondom de gemaakte correcties. U legt uit dat er veel onduidelijkheid bestaat en dat we de oorspronkelijke nota, die later is gecorrigeerd, niet laten vervallen. Hierdoor bent u van mening dat er nog onterecht een bedrag openstaat. Graag leg ik uit dat het niet onze insteek is om bij u voor onvrede te zorgen. Tijdens uw telefonische contacten met onze Klantenservice, hebben we geprobeerd de gehele kwestie met u door te spreken en uit te leggen. Helaas zijn niet alle gesprekken fijn verlopen. Dit neemt niet weg dat we u graag alsnog een duidelijke uitleg geven. Hieronder geef ik u dan ook onze reactie.Op 24 juni 2013 hebben we de eindnota gemaakt. Hieruit komt, op basis van foutieve gegevens, een bijbetaling van € 1106,90 naar voren. Op uw verzoek hebben we inderdaad een correctie gemaakt, met de juiste gegevens. Volgens deze nota ontstaat er een tegoed van €-500,34. Op de nieuwe nota gaan we er vanuit dat de eerste eindnota ook is voldaan. Dit vindt u terug op pagina 1 van de tweede eindnota. Daar brengen we totaal € 1633.81 op in mindering. Dit staat gelijk aan de kosten die we op eerste nota in rekening hebben gebracht, over de periode van 6 december 2012 tot en met 17 mei 2013. Op deze manier voorkomen we dat u dubbel betaalt. Bij het maken van een correctie, betekent het niet per definitie dat de eerste nota komt te vervallen. In dit geval hebben we een aanvulling gemaakt op de eerste nota. Wij zien geen aanleiding de vordering verder te verlagen of aan te passen. Voor verdere afspraken over de vordering, adviseer ik u contact opnemen met de deurwaarder. In december 2013 hebben we de deurwaarder ook nog inhoudelijk geïnformeerd over het openstaande saldo en de totstandkoming hiervan.Groet,
    Mike, medewerker Eneco
    R.cauberg
    ik wil graag mijn opzet hoe ik dit kan onderbouwen hier uitleggen. Gaat niet lukken met 500 tekens, heb er nu al boven de 100. hoe kunnen we dit anders oplossen zodat u kunt kijken wat ik bedoel. Zodat we tot een oplossing kunnen komen. Ik wil dit graag opgelost hebben
    Eneco
    Dat is geen probleem. Geef me gerust een uitgebreide toelichting per e-mail. Dit kan via onlineservice@eneco.nl, ter attentie van Mike. Dan komt het bij mij terecht.Ik zie het graag tegemoet.Groet,
    Mike, Eneco
    R.cauberg
    ik heb u een mail verstuurd :)