Klacht Eneco: 2374 kWh meer betalen dan de stroommeter aangeeft???

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 348290
Gebruiker
jjzz
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Na verkoop van het huis van mijn overleden vader krijg ik een eindnota van Eneco waarin ik een bedrag van hen terugkrijg ivm een schatting van het verbruik. Mijn vader was doordat hij in het ziekenhuis lag niet in staat om de meterstand door te geven. In anderhalf jaar tijd zijn wel de vaste maandbedragen afgeschreven en is het verbruik in rekening gebracht en op het laatst het teveel afgeschreven bedrag gecrediteerd. Tot zover is alles correct.
Een maand later krijg ik een nieuwe eindnota met een 2374 kWh hoger verbruik dan de meter aangeeft en daarbovenop nog eens 313 kWh die ik ook moet betalen omdat deze eerst is gecrediteerd.
Na een uitgebreide mailwisseling en foto van de meter met een krant met datum voor de juistheid, zegt een medewerker van Eneco dat het klopt dat ik verkeerd ben aangeslagen en dat ik niets hoef te betalen. Hij zorgt voor de afhandeling.
Dus niet!
En dan komt er weer een brief plus kosten van aanmaning.
En nu wordt er gedreigd met de deurwaarder en incassokosten.
Wat kan ik doen?

De oplossing

Dat ze deze KLACHT op een passende wijze oplossen. En dat betekent dat ze toegeven dat ze fout zijn en dat de laatste nota wordt ingetrokken.
Het bedrijf kan mij niet uitleggen waarom er meer wordt berekend dan dat de stroommeter aangeeft.

De foto die ik heb bijgevoegd geeft 61 kWh meer aan dan dat ik heb opgegeven. Dit omdat op het moment van doorgeven meterstand het huis al ruim een maand in gebruik was bij de nieuwe eigenaar, die er nog niet inwonen.

7 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht en nog gecondoleerd met het verlies van uw vader. Uit uw klacht begrijp ik dat er momenteel nog onduidelijkheid heerst over de eindnota en ik zoek daarom graag voor u uit of wij nog de nodige acties moeten ondernemen en/of waar u aan toe bent.

    Hiervoor dien ik wel te beschikken over het klantnummer van uw vader. Kunt u deze vermelden middels een privé-opmerking?

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het doorgeven van het klantnummer. Het ziet er inderdaad naar uit dat wij een verkeerde meterstand gebruikt hebben voor het opstellen van de eindnota. Ik heb mijn collega's verzocht dit uit te zoeken en de eindnota te corrigeren.

    Zodra ik hier meer informatie over heb ontvangen, koppel ik dit via klachtenkompas.nl terug.

    Ik hoop u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het doorgeven van het klantnummer. Het ziet er inderdaad naar uit dat wij een verkeerde meterstand gebruikt hebben voor het opstellen van de eindnota. Ik heb mijn collega's verzocht dit uit te zoeken en de eindnota te corrigeren.

    Zodra ik hier meer informatie over heb ontvangen, koppel ik dit via klachtenkompas.nl terug.

    Ik hoop u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  4. Auteur
    jjzz
    Datum
    Hallo Denise,

    Fijn dat het nu adequaat wordt opgepakt.

    Met vriendelijke groet,
    Jan Zuidema
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Ik heb zojuist het bericht ontvangen dat wij de eindnota gaan corrigeren. Let op: dit is een administratief proces waar wat tijd over heen gaat. Ik kan u op het moment daarom geen verwachting geven van wanneer u de nota kan verwachten. Wel dat u deze per e-mail van ons ontvangt.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  6. Auteur
    jjzz
    Datum
    Hallo Denise,

    Dat begint erop te lijken. Ik wacht in spanning af!

    Met vriendelijke groet,
    J. Zuidema
  7. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Gezien de correctie in de maak is, sluit ik deze klacht.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
jjzz
Datum
Uiteindelijke oplossing
Mail van 8 februari: De nota hoef ik niet te betalen totdat er meer duidelijkheid is. En de aanmaning kosten zijn tegengeboekt. Dus het is nog even afwachten!
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen