Opgelost door Eneco: 2x komt cv monteur niet opdagen voor ketelcheck

Warmweer#NL

Op 18 april zou er een CV-monteur langskomen om mijn ketel te checken voor een gratis ketelcheck alvorens er een onderhoudscontract afgesloten kan worden. Tussen 14.00 en 17.00 zou deze langs komen. Even over 17 u zag ik een busje van de Eneco in de straat niet ver van mijn woning geparkeerd staan. Ik dacht dat hij eindelijk mijn ketel zou checken, maar toen ik om 17.15 weer naar buiten keek (waar hij nu bleef) zag ik het busje weer weg rijden. Direct heb ik de klantenservice van de Eneco gebeld en dit verhaal verteld. De mevrouw van de klantenservice heeft toen de monteur gebeld en die zei dat ik niet thuis was en een kaartje bij mij in de bus gedaan had. Ik heb dit direct gecheckt en het kaartje lag inderdaad in mijn brievenbus. Echter de monteur heeft nooit aangebeld! Mijn deurbel doet het gewoon en ik ben de hele middag thuis geweest.

Op 1 mei heb ik toen nog een klacht bij de Eneco ingediend en als reactie kreeg ik excuses en dat Eneco zo spoedig mogelijk contact op zou nemen. Dit contact opnemen was pas op 24 mei. Er werd toen wederom excuses aangeboden en gevraagd of ik nog steeds een ketelcheck van Eneco wilde en onderhoudscontract. Het aanbod van Eneco was dat ik dan de 1e 3 maanden geen abonnementsgeld hoefde te betalen nadat mijn ketel gecheckt was.
Op 3 juli zou dan eindelijk mijn ketel nagekeken worden tussen 14.00 en 17.00. Omdat er om 16.50 nog steeds geen monteur aangebeld had telefoneerde ik weer naar de klantenservice. De telefoniste zei dat er in het systeem stond dat de monteur voor een dichte deur had gestaan, maar ik was wederom gewoon thuis. Dus al 2 middagen voor niets gewacht voor de ketelcheck. Op 4 juli wederom een klacht ingediend maar tot op heden niets meer van Eneco vernomen. Ik heb zelden zo'n slechte service meegemaakt.

Op korte termijn mijn ketel checken alvorens het onderhoudscontract kan ingaan.
Ik krijg 25 euro ter compensatie + de 1e 3 maanden hoef ik geen abonnementsgeld te betalen van onderhoudscontract. De afspraak om mijn ketel te checken kan pas op 21 oktober plaatsvinden dus nu afwachten of de monteur nu wel komt opdagen. Deze keer zal de monteur mij eerst opbellen dat hij er aan komt zodat deze niet meer kan zeggen dat ik er niet was.

Eneco
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Om deze in behandeling te nemen is het van belang dat ik over uw klantnummer beschik. Kunt u deze toevoegen aan de aanvullende gegevens of sturen in een privébericht?

Alvast bedankt en een fijn weekend voor nu.

Eneco Webcare
    Warmweer#NL
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Eneco
    Beste meneer de Wijk,

Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer.

Ik heb uw klacht zojuist doorgespeeld naar onze afdeling Eneco Installatiebedrijven. Daar neemt een expert deze week nog contact met u op omtrent een oplossing. Dit gebeurt ofwel telefonisch of per e-mail.

Ik vertrouw erop u voor nu voldoende te hebben geinformeerd.

Denise
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?