Klacht Eneco: aanmaning per e-mail

Beste heer, mevrouw,
Er zijn verkeerde nota's verstuurd en een aanmaning van €20,- per email. Ik gebruik de email niet meer en kijk eens in de paar maanden voor mail, normaal verwacht ik een acceptgiro maar die kwam niet en de acceptgiro van oktober klopt dan dus ook niet.
Volgens de jaarnota moet ik €17,10 betalen en die acceptgiro heb ik betaald en ik heb €39,90 terug gekregen.
De hele administratie van eneco klopt niet en daar draai ik voor op, sniekie een mail sturen.
Graag hierover uitleg.
P.S Heb vandaag het e-mail adres laten verwijderen en mijn eneco, de simpele reden is omdat ik geen computer meer heb.

Graag de €20,- aanmaning laten vervallen, ik ben nu de dupe van uw fouten.

Eneco
    Beste heer Hoogendijk,

In uw klacht geeft u aan dat wij fouten hebben gemaakt en hierdoor onterecht 20 euro aanmaningskosten hebben berekend. U stelt dat wij verkeerde nota's hebben verstuurd.

Ik heb de nota's bekeken, maar kom tot de conclusie dat wij geen verkeerde nota's naar u hebben verstuurd. De jaarnota van 13 september 2015 bedroeg inderdaad 17,10 euro. U betaalde echter 57 euro op 25 september. Waarom u dat deed, is voor ons niet duidelijk. Er stond namelijk alleen 17,10 euro open. U betaalde ons 39,90 euro teveel, daarom heeft u dat bedrag van ons teruggekregen.

In oktober en november hebben we vervolgens weer een termijnbedrag bij u in rekening gebracht van 53 euro (nieuw termijnbedrag na de jaarnota). Op 28 oktober ontvangen we een betaling van 17,10 euro in plaats van 53 euro voor oktober. De betaling hebben we verwerkt met oktober (53 euro - 17,10 euro = 35,90 euro). Dit resterende openstaande saldo hebben we tot op heden niet ontvangen.

Over dit openstaande saldo hebben we een betalingsherinnering verstuurd, per e-mail. Wij weten natuurlijk niet dat u geen gebruik meer maakt van uw e-mail of hier slechts zelden naar kijkt. Het is echter uw eigen verantwoordelijkheid om voor tijdige en juiste betaling te zorgen. We vinden het daarom onterecht dat u de verantwoordelijk bij ons neerlegt en aangeeft dat wij 'sneaky' zijn en de administratie niet op orde hebben. Wij hebben namelijk geen fouten gemaakt.

U heeft de achterstand op dit moment helaas nog niet voldaan. We laten de aanmaningskosten van 20 euro om die reden niet vervallen. Ik adviseer u het openstaande saldo van 108,90 euro (inclusief november) voor 27 november aan ons over te maken.

Kelly, medewerkster Eneco
    Fred
    Ik betaalde de acceptgiro,s en die van €17,- was het termijn bedrag volgens uw acceptgiro. Ik verwacht een acceptgiro en geen mail, heb dus geen acceptgiro gekregen van €35,90. ik ben namelijk niet verplicht om een internet verbinding te hebben of verplicht om mijn mailadres te checken, waar staat dat in het contract dat ik dat verplicht ben.
    Juridisch gezien krijg ik van eneco nog €20,- De factuur "administratiekosten" van 27-11-2013 staat nog steeds open.
    Eneco
    Beste heer Hoogendijk,

Voor alle duidelijkheid; de nota's (acceptgiro's) zijn gewoon per post naar u verstuurd. De nota voor oktober is op 9 oktober 2015 per post verstuurd. Alleen de betalingsherinnering is per e-mail verstuurd, echter was u op dat moment al te laat met betalen.

We vinden het vervelend dat u de betalingsherinnering niet heeft ontvangen, maar het is gebruikelijk dat wij u die, met het oog op ons duurzame beleid, per e-mail toesturen. Ons incassobeleid is terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Wat betreft de aanmaningskosten die u bij ons in rekening heeft gebracht in 2013, hier hebben we u schriftelijk onze reactie op gegeven op 2 december 2013.

Kelly, medewerkster Eneco
    Fred
    Liegen en bedriegen is dat bedrijf..Empathieloos

Fred

Ook een klacht indienen over Eneco?