Klacht Eneco: AANMANINGSKOSTEN

jeroen vervloet

we zijn al meerdere jaren klant bij Eneco en altijd tevreden, er is wel een groot minpunt Eneco wil net zoals nagenoeg alle bedrijven alles vooraf al betaald hebben, erg raar omdat ik nooit in 1 maand twee salarissen krijg uitbetaald dus betaal ik in dezelfde maand als dat het betaald moet worden de rekening meestal aan het einde van de maand.
Ik weet soms wel eens te laat ,nu weer zitten er 20 euro extra kosten bij de rekening van de maand mei 2014 welke is betaal op 23 juni 2014, na 1 jaar komen ze erachter dat we een maand te laat betalen, nee ze willen alles vooraf betaald hebben en daarom weer deze 20 euro kosten..
Door elke keer extra kosten te geven (dreigement) krijgen ze echt niet alles vooraf betaald simpelweg omdat ik dat niet heb !! of krijgt iedereen twee keren salaris per maand uitbetaald?
Eneco moet allereest zijn zaakjes op een rijtje krijgen door de bedragen op de website "mij eneco" niet bij elkaar op te tellen, ongeorganiseerde onoverzichtelijke chaos

Mensen de kans te geven om normaal te kunnen betalen, we hebben niet eens een eerste herinnering gekregen!! nee direct 20 euro kosten..

Eneco
    Geachte heer Vervloet,Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp hoe vervelend het is als er incassokosten in rekening worden gebracht. We brengen echter pas extra kosten in rekening als we een tweede herinnering sturen. Een eerste herinnering is altijd kosteloos, vooral omdat we begrijpen dat een nota weleens aan de aandacht kan ontsnappen of omdat het even niet gelegen komt. In uw geval staat er nog een nota open voor de maand juni met als vervaldatum 12 juni. Om die reden hebben we op 6 juli 20,00 euro aanmaningskosten in rekening gebracht. Uit coulance laat ik deze kosten vervallen. Ik verzoek u dan wel met spoed de 160,00 euro voor de maand juni aan ons te betalen.
    Het is overigens wel terecht dat we vooraf incasseren, het gaat immers om voorschotsbedragen, daar kan ik dus ook niets aan veranderen.
    Ik zie graag uw betaling tegemoet. Als de volgende betaling wederom ruim na de eerste herinnering bij ons binnenkomt, worden er wederom incassokosten in rekening gebracht. Helaas voor u worden die dan niet meer tegengeboekt. Ik hoop op dat vlak op uw begrip.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    jeroen vervloet
    ENECO GEEFT WEL HEEL ERG SNEL 20 EURO HERINNERINGSKOSTEN WAT KLANTEN WEGJAAGT HET GAAT OM EEN VOORSCHOTBEDRAG DAT BERGIJP IK MAAR OM HIER NOU ELKE KEER EEN BOETE VOOR TE GEVEN VOOR EEN AANTAL DAGEN TE LATE BETALING IS WEL HEEL ERG KLANT ONVRIENDELIJK BEN DAAROM ZEKER NIET MEER TEVREDEN MET DE ENECO
    Eneco
    Beste heer Vervloet,Zoals eerder aangegeven brengen we absoluut geen incassokosten in rekening als het gaat om een betaling die een paar dagen te laat is. U betaalde de maand juli, met als vervaldatum 13 juli 2014, echter pas op 7 augustus. De maand juni (met als vervaldatum 12 juni) werd betaald op 1 augustus. Uit coulance heb ik aanmaningskosten laten vervallen, al waren ze wel terecht. Ik wijs u er ook op dat de termijn voor augustus nog niet betaald is, de vervaldatum hiervoor was 4 augustus. Ik verzoek je vriendelijk dit voor 5 september te betalen, anders worden er wederom incassokosten in rekening gebracht. Zoals eerder aangegeven boeken we die niet meer tegen. Verder vind ik het bijzonder spijtig dat u niet meer tevreden bent met Eneco. Ik heb uit coulance en omdat ik u waardeer als klant incassokosten laten vervallen, maar verder wijzigt het incassobeleid niet. Ik hoop van harte dat u hier begrip voor heeft.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
    jeroen vervloet
    eneco heeft alles in 1 wat ik vaak niet vind bij andere energiebedrijven maar de boetes die opgelegd worden bij niet tijdige betaling zijn een beetje overdreven
    jeroen vervloet
    Vaak word je aan de telefoon als een klein kind te woord gestaan en eneco gaat in de "Herhaal" functie, tijdens het gesprek blijft de medewerker hetzelfde verhaal herhalen, onzin en zeer klant onvriendelijk. hun wil is wet...............hier is niet de klant koning maar een weg naar meer inkomsten via het opleggen van boetes.....

jeroen vervloet

Ook een klacht indienen over Eneco?