Klacht Eneco: Afsluiting dementerende bejaarde
Details
Klacht
Mijn moeder woont nog thuis maar is dementerend. Het bleek dat er enige nota's openstonden die ze niet ineens kon voldoen. Ik heb daarop een betalingsregeling voor haar getroffen, de medewerkster was erg vriendelijk, ik heb haar ook duidelijk uitgelegd hoe haar situatie is met betrekking tot de dementie. Ik heb een bevestigingsmail van haar gekregen waarin de termijnen stonden. Vervolgens zijn 2 van de 3 termijnen voldaan. Vervolgens heb ik een overschrijvingsformulier bij haar bank voor haar ingevuld die ze vergeten is op te sturen. Voor de laatste termijn dus. Daarna geen bericht, mail of brief maar gelijk afgesloten en nu zit ze met een waarborgsom van € 400,00 opgescheept. Ik snap best dat er regels zijn maar persoonlijk denk ik dat men er best een mail/telefoontje aan had kunnen besteden voor je een vrouw van 83 afsluit.Gewenste oplossing
Ik zou graag zien dat men die € 400,00 gewoon laat varen en ze nog een kans krijgt om haar achterstand alsnog in te lopen. Ze heeft AOW dus € 400,00 is voor haar een hoop geld. Het zou bekend moeten zijn dat ze al heel lang klant is en er nog nooit problemen zijn geweest en dan vind ik dat je naar een oplossing moet zoeken en in ieder geval nog even contact opneemt. Als dat toen was gebeurt, de laatste termijn was € 258,00 en dat was makkelijk op te lossen geweest.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.