Klacht Eneco: afspraken niet nakomen

patrick

Onlangs overgestapt van Eneco naar essent. Kreeg in december alsnog een maandrekening van Eneco ik gebeld en hoorde dat Essent nog niks had opgezegd. Essent gebeld en die hadden mij op verkeerde huisnummer aangemeld. Blijkt dat ik november en december premie aan Essent heb betaald maar moet nu ook nog aan Eneco betalen. Okee dus ik bellen met Eneco. Ik wilde graag een betalingsregeling. Dat was niet meer mogelijk ik had de jaarnota gehad en moest daar 623 euro terugbetalen en dat deed ik via een regeling. De termijn van de regeling netjes optijd overgemaakt, blijkt dat Eneco die termijn van de openstaande maand november te hebben afgehaald. Volgens hun systeem dus termijn te laat betaald, nu alles in 1 X betalen. Ik leg uit dat ik een afspraak had gemaakt voor uitstel van die maanden november en december zodat ik eerst dingen kon uitzoeken ivm essent. Net weer gebeld met eneco. Medewerker vertelde dat hij er niks aan kon doen en ook geen aantekeningen in zijn computer zag staan

Wil dat het openstaande bedrag via een betalingsregeling betaald mag worden zoals eerst afgesproken. Kan onmogelijk 967 in 1x betalen

Eneco
    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw ongenoegen over de vervallen betalingsregeling. Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent in het feit dat we de vordering in één keer opeisen. Ik zie dat de betaling voor de betalingsregeling, tijdig is voldaan. Helaas hebben we de betaling voor reguliere termijnbedrag niet ontvangen. Een voorwaarde van de betalingsregeling is dat u ook de termijnbedragen tijdig ( voor de vervaldatum) voldoet. Omdat dit niet is gebeurd, is de betalingsregeling vervallen. Graag spreek ik met u, als blijk van onze goede bedoelingen en uit coulance, voor de laatste keer een betalingsregeling met u af. Omdat het saldo inmiddels is gewijzigd, spreek ik dit graag persoonlijk met u door. Helaas heb ik u zojuist niet telefonisch bereikt. Ik verzoek aan te geven op welk tijdstip ik het beste kan bellen.Ik zie uw reactie graag tegemoet.Groet,
    Mike, medewerker Eneco
    patrick
    Ik ben nu bereikbaar
    Eneco
    We hebben zojuist telefonisch contact gehad. We hebben een nieuwe betalingsregeling afgesproken en de kwestie samen doorgesproken. U kunt de bevestiging van de betalingsregeling tegemoet zien.Groet,
    Mike, medewerker Eneco