Klacht Eneco: Agressieve colporteur. Aanbellen ondanks sticker en brief

Klachtnummer
# 130319
Gebruiker
Boosboos
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Een man van Eneco belde net aan. Aangezien hij met een groep liep, had ik al snel door dat het een verkoper was. Ik heb een duidelijke briefje op mijn deur dat ik niets koop. En ook nog een sticker bij de bel.
Ik was woest en wees hem op briefje. Hij beweerde toen dat hij niets te verkopen had, maar enkel een vraag wilde stellen. Over tom/ton. Iets in die trant.
Ik ben al die agressieve energieverkopers meer dan zat. Als een briefje en sticker niet voldoende is, want dat wel?
En ik ben het zat dat ze beweren niets te verkopen. Ze willen duidelijk klanten werven. Ze worden daarvoor betaald.
Ik zie dat er op het internet al jaren wordt geklaagd over Eneco colportage tactieken en nog steeds doen ze er niets aan. Wordt tijd dat ze van hogerhand aangepakt worden!

De oplossing

Ik wil dat ze die verkopers vertellen dat ze niet moeten aanbellen bij mensen met briefjes of stickers waarop duidelijk staat dat men niet koopt aan de deur.
Ik wil geen slappe excuses en smoesjes. Dit gebeurt al jaren en ze moeten er mee ophouden.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Goedemiddag,

    Graag reageer ik op uw klacht van 24 september 2015.

    Ik kan me goed voorstellen dat u boos bent dat de medewerker toch bij u aanbelde, ondanks dat u duidelijk heeft aangegeven dat u hier niet van gediend bent. We bieden onze excuses aan voor het ongemak dat u hierdoor heeft ervaren. Het is niet de bedoeling dat een medewerker aanbelt, wanneer er wordt aangegeven dat de bewoner dit niet wil. U heeft natuurlijk niet voor niets een sticker en een briefje op de deur gehangen. Ik zorg ervoor dat de medewerker wordt aangesproken op zijn gedrag.

    Ik hoop dat onze excuses uw boosheid iets hebben verzacht.

    Vriendelijke groet,

    Eva
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Boosboos
    Datum
    Mooie woorden, maar ik geloof er natuurlijk niets van. De Eneco verkopers liepen in een groep. Jullie kunnen helemaal niet weten welke van deze mannen bij mij heeft aangebeld.

    Jullie oplossing toont enkel aan hoe Eneco is. Jullie hebben liegen tot kunst verheven.
    Misschien moet ik de volgende keer maar aangifte doen- misschien dat het dan eens tot jullie ( Eneco) doordringt dat ze moeten ophouden met agressieve verkoopmethodes.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Goedemiddag,

    Wat jammer dat je niets van mijn vorige antwoord gelooft.

    Het is inderdaad zo dat de Eneco medewerkers in een groep lopen. Het is bij ons bekend welk team in welke wijk loopt. In het geval van een klacht wordt dit met het gehele team besproken, ik ga ervan uit dat de medewerker zo eerlijk is om aan te geven dat hij degene was die bij u voor de deur stond. Mocht u aanvullende informatie hebben, zoals het precieze tijdsip van het bezoek of het uiterlijk van de medewerker, dan ontvang we dit graag van u. Dit maakt het voor ons makkelijker om de desbetreffende medewerker aan te spreken.

    Vriendelijke groeten,

    Eva
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen