Klacht Eneco: Beëindigen huur boiler

J. Jansen- van Breukelen

31 augustus 2015 heb ik mijn boilerhuur opgezegd omdat ik ging verhuizen. De boiler is die dag ook opgehaald. Het termijn bedrag werd echter steeds afgeschreven. Dat heb ik gestorneerd en de automatische incasso stopgezet. Na eindeloze telefoontjes en beloftes dat het allemaal geregeld zou worden, kreeg ik begin deze maand bericht van een incassobureau dat ik de rekening binnen 5 dagen moest betalen. Het contract was inmiddels wel per maart dit jaar beëindigd. Weer bellen: ja het zou nu echt geregeld worden. 23 augustus Weer een schrijven van het incassobureau: ik moest binnen 7 dagen betalen anders werd ik gedagvaard. Weer Eneco gebeld. Het zou nu echt geregeld worden. Ik werd teruggebeld, ze hadden contact gehad met het incassobureau dat de eis was komen te vervallen. Wat schetst mijn verbazing: het incassobureau wist van niets.

Ik wil nu, na een jaar, dat het contract per 31 augustus 2015 beëindigd word.

Beste mevrouw Jansen-Van Breukelen,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Spijtig om te vernemen dat er zo'n tijd overheen is gegaan dat het contract voor het huurapparaat is beëindigd en de nota's gecorrigeerd worden.
    Wel is de desbetreffende afdeling er druk mee bezig om de juiste einddatum te noteren en om een correctie uit te voeren op de kosten. Hooguit binnen 4 tot 6 weken is alles afgehandeld en heb je de correctienota binnen.
    Het is helaas nog even afwachten, maar uiteindelijk komt het in orde.
    Excuses voor het ongemak!

J. Jansen- van Breukelen
    Mijn vraag is alleen wat ik met het incassobureau aan moet. Ik moet de nota voor 30 augustus 2016 betalen, anders word ik gedagvaard.
    Beste mevrouw Jansen-Van Breukelen,

Op de Harperpad 17 zijn geen openstaande nota's op dit moment. Op Poststraat 226 kan ik geen gegevens inzien, omdat ik aan de hand van de postcode en het huisnummer geen actief adres (wat klant is bij ons) zichtbaar krijg. Heeft u daar mogelijk een ander klantnummer van? In dit geval gaat uw klacht over het oude adres en het contract voor het huurapparaat, waar wij mee bezig zijn. Er is niets terug te vinden over een incassobureau, bij ons staat er niets open omdat we bezig zijn met de correctie.
    Mocht u er verdere gegevens van hebben, dan verneem ik het graag zodat ik het verder na kan kijken.

J. Jansen- van Breukelen
    Ik ben nu geen klant meer. Het incassobureau is EDRincasso, Loire 180 in Den Haag, telefoon 0704525252. Het dossiernummer is: 10543786.
    J. Jansen- van Breukelen
    Ben vandaag gebeld door het incassobureau, zij hebben nog steeds geen reactie van u gehad om het dossier te sluiten. Zij willen graag dat u contact opneemt met Dhr. H. Tiggelman, telefoonnummer 0704525377. Het referentienummer van Eneco Services B.V. is : 1894767.
    J. Jansen- van Breukelen
    Eindelijk een reactie van Eneco ontvangen. Volgens de brief krijg ik nu €65,40 terug. Volgens mij klopt dit niet. Volgens mijn berekening krijgt u € 7,99 van mij.
    Beste mevrouw Jansen-Van Breukelen,

Volgens ons is dit de juiste uitkomst, aangezien we de teveel betaalde bedragen hebben verrekend.
    Kan het zijn dat er nog iets openstaat bij het incassobureau wat u hiermee heeft verrekend?

J. Jansen- van Breukelen
    Volgens het incassobureau moest ik de voorschotnota's van 20-09-2015 t.m. 12-03-2016 ter waarde van €76,81(dit is inclusief rente) betalen, plus €40,- buitengerechtelijke kosten, min €2.56 betaling voor overdracht dossier. Dit was totaal €114,25. Ik heb dit echter nooit betaald.
    Beste mevrouw Jansen-Van Breukelen,

De kosten wat bij het incassobureau ligt, hebben wij niet meer in beheer. Vandaar dat er ook niets verrekend wordt aan onze kant, omdat er verder niets meer bij ons open staat.
    Mogelijk ontvangt u nog bericht van het incassobureau of u kunt er zelf contact mee opnemen om na te gaan wat er precies nog open staat, zodat dat ook verder afgehandeld kan worden.

J. Jansen- van Breukelen
    Eneco heeft met de afhandeling van deze klacht steeds het initiatief bij mij neergelegd en heeft het langer dan een jaar laten doorlopen. Ook weer met het incassobureau, Ik! moet contact met hen opnemen, terwijl zij wachten op een reactie van Eneco.