Klacht Eneco: Beëindiging onderhoudscontract

Klachtnummer
# 158739
Gebruiker
JohnF
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Vanaf oktober 2015 ben ik bezig om mijn onderhoudscontract te beëindigen.
Dit heeft meerdere e-mailberichten en telefoongesprekken gekost. In mijn schrijven van februari heb ik ook aangegeven om het bedrag wat teveel is afgeschreven, terug te storten incl. de wettelijke rente. In een reactie zou alleen het teveel afgeschreven bedrag worden teruggestort.
Onlangs heb ik voor de tweede keer een bevestiging ontvangen dat het contract is beëindigd. Datum van de beëindiging is ook weer verkeerd!
Na de laatste bevestiging heb ik telefonisch contact opgenomen en gevraagd wanneer ik het bedrag wat ik teveel heb betaald terug kan verwachten, VIER weken. Op 25 februari 2016 heb ik een klacht brief verstuurd, waarin ik de situatie vanaf het begin beschreven heb, ook dat ik recht heb op de wettelijke rente en tevens dat de einddatum van het onderhoudscontract niet juist is. In de brief heb ik aangegeven dat ik binnen zeven werkdagen na dagtekening reactie wil ontvangen.

De oplossing

* Correcte einddatum
* Op zeer korte termijn het teveel betaalde bedrag incl. wettelijke rente!

8 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Volkert,

    Wat naar om te lezen dat u al zo ontzettend lang bezig bent met het laten beëindigen van het onderhoudscontract. Begrijpelijk dat u druk zet op de afhandeling van deze klacht.

    Eneco zelf heeft de levering van elektra en gas stopgezet op 07-01-2015. Het huurapparaat is in beheer van het Eneco Installatiebedrijf. Daarom heb ik uw klacht doorgestuurd met voorrang.

    Het installatiebedrijf zal contact met u opnemen. Ook ik heb gevraagd om terugkoppeling. Zodra ik hiervan bericht ontvang laat ik u dit weten.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Medewerker Webcare Eneco
  2. Auteur
    JohnF
    Datum
    Beste Erica,

    Bedankt voor het doorzetten. Ik wacht af.

    Mvg, John
  3. Auteur
    JohnF
    Datum
    Geachte heer of mevrouw,

    Ik heb tot op heden nog niks vernomen.

    John
  4. Auteur
    JohnF
    Datum
    Geachte heer of mevrouw,

    Ik heb tot op heden nog niks vernomen.

    John
  5. Auteur
    JohnF
    Datum
    Geachte heer of mevrouw,

    Ik heb tot op heden nog niks vernomen.

    John
  6. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Volkert,

    Dank voor uw bericht en uw geduld.

    Ik heb jammer genoeg zelf ook nog geen response ontvangen. Daarom heb ik hier nogmaals druk op uitgeoefend zowel telefonisch als via e-mail.

    Zodra ik een reactie ontvang zal ik dit direct laten weten. Ik hoop oprecht op een spoedige afhandeling van deze klacht.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Medewerker Webcare Eneco
  7. Auteur
    JohnF
    Datum
    Beste Erica,

    Nogmaals bedankt!

    Mvg, John
  8. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Volkert,

    Als het goed is heeft u inmiddels contact gehad met het installatiebedrijf.

    Uit de terugkoppeling heb ik begrepen dat u zowel een huur als een servicecontract had. Tot nu toe was alleen het servicecontract beëindigd. Mijn collega heeft ervoor gezorgd dat ook het huurcontract wordt beëindigd. Aangezien deze op 17-12 verwijderd is. Tevens is aan u verteld dat het nog ongeveer 2 tot 4 weken gaat duren.

    Hopelijk is uw klacht naar tevredenheid afgehandeld, ondanks de langere doorlooptijd.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Medewerker Webcare Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen