Klacht Eneco: beeindiging contract door eneco

justessie

Ik had 2 maanden achterstand, september en oktober. Ik heb de maand september op 24 november 2015 overgemaakt....op 27 november heeft eneco mijn contract beeindigd. Ik heb in oktober 1 brief ontvangen dat ik de maand oktober moest betalen anders kon mijn levering beeindigd worden, ik heb die maand kort daarna betaald. Dus...op de datum 27-11 had ik alleen oktober als achterstand want voor november heb ik nog de tijd.
oh ja, en 1 keer sommatiekosten van 40 euro. dus totaal eigenlijk 145 euro. Ik ben zeker al 15 jaar klant. En op zon manier word je dan behandeld, nu moet ik 400 euro borg betalen om weer klant te worden.Dit is absurd en buro voor rechtshulp geeft aan dit het niet kan.
Inmiddels heb ik de maand oktober ook betaald.

ik ben tevreden als ik mijn achterstand mag betalen en niet de borg om mij weer als klant aan te nemen....desnoods als ik de borg heb betaald (ik moet dit bij iemand zien te lenen) dan moet mijn klacht serieus in behandeling worden genomen en ik wil precies weten wat nu de reden was. De borg wil ik zsm terug ontvangen, binnen 2 maanden zodat ik dit kan teruggeven aan de persoon van wie ik het ga lenen. De meneer aan de telefoon zei letterlijk: ik snap wel dat u denkt waarom zo snel, dat is ook wel zo ...maar we kunnen het nu niet meer terugdraaien. Dit zegt voor mij genoeg.

Eneco
    Beste mevrouw De Gooijer,

De reden dat we uw energelevering hebben beëindigd, is omdat we in het verleden vaker uw betaling niet tijdig hebben ontvangen. Dit hebben we liever niet, echter was dit na meerder incassotrajecten wel noodzakelijk. We hebben inmiddels uw betaling van oktober 2015 ontvangen, maar nu staat de maand november 2015 nog open. Daarom hebben we er helaas geen vertrouwen in om u zonder waarborg bij ons aan te melden.

Audrey
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?